چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله العظمی سیستانی در اروپا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری خطاب به علما و مبلغان گفت: فرصت برای تبلیغ دینی، تربیتی و اخلاقی مسلمانان برای شما فراهم است و اگر رفتار خود را مطابق شیوه شریعت اسلام درست نکنید، در این امر موفق نخواهید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده آیت الله سیستانی در اروپا در دیدار با جمعی از علما و مبلغان دینی اروپا که در مؤسسه المنتظر (عج) مالمو برگزار شد، به مناسبت عید غدیر، نزول سوره (هل اتی) و نزول آیه ولایت اشاره کرد و از این که مسلمانان این مناسبت ها را نادیده می گیرند ابراز تأسف کرد.

وی بر اهمیت روز غدیر خم به عنوان یکی از اعیاد مهم تاریخ اسلام تاکید و حاضرین را به دعوت مؤمنین به تمسک به سیره امیر المؤمنین (ع) و اهل بیت (ع) دعوت کرد.

نماینده آیت الله سیستانی خطاب به علما و مبغلین گفت: فرصت برای تبلیغ دینی، تربیتی و اخلاقی مسلمانان برای شما فراهم است و اگر رفتار خود را مطابق شیوه شریعت اسلام درست نکنید، در این امر موفق نخواهید شد؛ چرا که مردم به اخلاق، رفتار و شیوه تعامل شما با اقشار مختلف جامعه نگاه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کشمیری تصریح کرد: استقامت در راه شریعت اسلام، از شرایط هر مسلمان است، امّا برای عالم دینی لازم و حتمی است؛ چرا که او الگوی دیگران است.

وی در همین رابطه به حدیث امام  صادق (ع) اشاره کرد که می فرمایند: « ان الحسن من كلِ احد حسن ومنك احسن لمكانك منا وان القبيح من كل شيء قييح ومنك اقبح لمكانك منا».

وی افزود: اگر مسلمان در راه خداوند و شرع استقامت ورزند، اشرار و ظالمین عصر بر آنان مسلط نمی شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha