جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جوانان بسیجی

حوزه/ مقام معظم رهبری در ماه های اخیر و در دیدارهایی که با جوانان، مسئولان و اقشار مختلف مردم داشته اند بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از جوانان در اداره امور کشور تاکید داشته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مقام معظم رهبری در شرایط حساس کشور و در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس به مساله ایمان مسئولان به قدرت و توانایی جوانان تصریح کردند و در فواصل زمانی مشخص و پس از شدت گرفتن اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور بارها بر این مساله تاکید داشته اند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار 8 خردادماه امسال با دانشجویان روحیه جوانی، احساس هویت اثرگذار ، انگیزه های ایمانی و آرمانی جریانهای دانشجویی و مطالبه‌گری آرمانها» را مایه امید به آینده خواندند و بر ضرورت «انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن» البته با توجه به ظرائف و لوازم آن تأکید و خاطرنشان کردند: باید با توجه به ظرفیتها و امکانات کشور، حرکت پرافتخار به سمت آرمانها را با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهیم.

همچنین فرموده اند: «راه حل اساسی برای برطرف کردن عیوب و مشکلات در برخی دستگاه ها همچون صداوسیما، تزریق عناصر جوان، فعال، مؤمن و پرانگیزه به این دستگاه ها است و من به آنها در این خصوص تأکید کرده ام.
ایشان با تأکید بر اینکه حرکت نظام اسلامی و کشور، بدون هیچ تردیدی رو به جلو است، بیان داشته اند: بارها گفته ام که آینده بهتر از امروز و متعلق به جوانان است اما لازمه آن، باقی ماندن در صراط مستقیم و حرکت مستمر و> خستگی ناپذیر است.»

تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از جوانان هدفمند است

اول: مقام معظم رهبری پس از شدت گرفتن هجمه های دشمن و تهدید با تحریم های مختلف، پیش از برجام بر لزوم پایبندی به اصول اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های کشور به خصوص توانایی های جوانان کشور تاکید کردند و پس از برجام نیز از تبدیل شدن کشور به بازار مصرفی کالاهای غربی وشرقی برحذر داشتند و بازهم تاکیدات خود را در زمینه استفاده از این ظرفیت که عمده آن را جوانان تشکیل می دادند تاکید کردند.

دوم: تاکید بر استفاده از جوانان در عرصه های مختلف، یکی از تجربه های مهم و اصیل انقلاب اسلامی است؛ جوانان قوه محرکه ایجاد بزرگترین رویش های انقلاب اسلامی از جمله بسیج، جهادسازندگی، جهاد کشاورزی، خودکفایی در عرصه های مختلف علمی و فنی و خدماتی و... بودند.

سوم: گفتمان رهبر انقلاب مبنی بر حرکت انقلابی مبتنی بر گفتمان نبوی وعلوی است؛ زیرا جریان تمدن اسلامی با حضور جوانان و حمایت آنها از پیامبر آغاز شد؛ پیامبر اکرم(ص) در خصوص  جوانان فرمودند: «شما را به نيكى با جوانان سفارش مى كنم، چرا كه آنان، دل هاى رقيق ترى دارند، بهراستى كه خداوند، مرا بشارت دهنده و هشدار دهنده برانگيخت، جوانان با من همپيمان شدند و پيران با من به مخالفت برخاستند. آن گاه اين آيه را خواندند: «و عمر آنانبه درازا كشيد و دل هايشان سخت گرديد». جوانان رکن رکین تشکیل تمدن اسلامی بودند و روحیه جهاد و شهادت طلبی و حق طلبی و دوری از مال اندوزی ها و گریز از عافیت اندیشی موجب تشکیل چنین تمدنی شده بود. سپردن فرماندهی جنگ به یک جوان در یکی غزوات بسیار مهم نمونه ای از این اعتماد تاریخی است.

چهارم: روحیه جوانان انقلابی و پیگیری مطالبات مرتبط به انقلاب اسلامی از مهمترین دلایلی است که رهبری روی آن تاکید دارند؛ مقام معظم رهبری در یکی از آخرین تحلیل هایی که در خصوص مراحل پنجگانه انقلاب اسلامی بیان فرمودند روی اصل ادامه انقلاب، پس از انقلاب تاکید داشتند؛ ایشان فرمودند: «نظام انقلابی و اسلامی، اهداف، آرمانها و ارزشهایی دارد که تحقق آنها نیازمند مرحله سوم یعنی شکل گیری «دولت انقلابی» است، دولتی که ارکان نظام اسلامی را باور داشته باشد.
ایشان با تأکید بر اینکه با عملکرد صحیح دولت اسلامی و انقلابی و محقق شدن آرمانها، مرحله چهارم یعنی «جامعه اسلامی و انقلابی» شکل می گیرد، گفتند: نظام اسلامی، دولت اسلامی و جامعه اسلامی زمینه ساز پنجمین مرحله یعنی ایجاد «تمدن انقلابی و اسلامی» خواهند شد، بنابراین انقلاب هیچگاه تمام شدنی نیست و همواره ادامه دارد.»

پنجم: مقام معظم رهبری یاس و نا امیدی را یکی از مهمترین دشمنان داخلی در مواجهه با دشمنان و پیگیری مطالبات انقلاب اسلامی دانستند؛ یاس در مدیران رده بالا و میانی کشور موجب دوری از فضای داخلی و تسلیم شدن در مقابل دشمنان خواهد بود؛ عنصری که جوانان با آن کنار نمی آیند.

ششم: رهبر انقلاب در پاسخ به یکی دانشجویان در پیگیری مطالبات بر امید ایشان به روی کار آمدن نسل جوان حق طلب، عدالت خواه و انقلابی و فعال و با نشاط تاکید داشتند و بی واسطه و قطعا این مهم با خروج مدیران مسن از نظر جسمی و روحی، مدیران کسل، مدیران کم امید، مدیران عافیت طلب و محافظه کار و دنیا طلب از بدنه اجرایی کشور بدست خواهد آمد.

محسن صفری

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha