جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاج اقا زاده

حوزه/ مباهله درس ها و پیام های اجتماعی سیاسی و فرهنگی در بردارد که باید بیش از پیش به آحاد مردم به خصوص نسل جوان شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزار ی «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام وحید حاج آقازاده، در همایش تبیین مباهله که با حضور طلاب و روحانیون، در سالن اجتماعات مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، گفت: روز مباهله روز بسیار بزرگ و مهمی در تاریخ اسلام و مکتب تشیع به شمار می آید و این روز گنجینه ای است که باید از نسلی به نسل دیگر منتقل گردد.

وی با اشاره به این که مباهله جزء فضیلت های فراموش شده شیعه است که باید در جامعه بیشتر به آن پرداخته شود، افزود: همه ساله این روز بزرگ و فراموش نشدنی و ماندگار در تاریخ از آن عبور می کنیم، ولی به اصل و اهداف آن بی توجه بوده ایم.

این کارشناس حوزوی با بیان این که روز مباهله از روزهای متفاوت در تاریخ است که باید در آن تامل و تفکر نماییم ، چرا که در این روز پیروزی وعزت برای شیعه و مسلمین بود، اضافه کرد: درس ها و پیام های این واقعه بزرگ فوق العاده عمیق و انسان ساز است که باید نویسندگان و پژوهشگران و طلاب روی این مسئله بسیار تحقیق کنند.

حجت الاسلام حاج آقازاده با تاکید بر این که امروز عزت و اقتدار شیعه در دنیا مثال زدنی است، عنوان کرد: مباهله درس ها و پیام های اجتماعی سیاسی و فرهنگی در بردارد که باید  بیش از پیش به آحاد مردم به خصوص نسل جوان شناسانده شود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha