چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام بزرگیان ، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام بزرگیان، از اجرای نظام جامع تهذیبی در مدارس علمیه خوزستان خبرداد و با بیان اینکه شورای تهذیبی باید در مدارس علمیه تشکیل شود، گفت: لازمه تشکیل این شورا حضور مدیر مدرسه به عنوان مسئول، معاون تهذیب به عنوان دبیر و ۲ الی ۳ نفر از اساتید به عنوان عضو می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه، با اشاره به اجرای طرح جامع اخلاقی در حوزه، اظهار داشت: این طرح جامع به عنوان محوری‌ترین برنامه معاونت تهذیب، در سال تحصیلی جدید پیگیری می‌شود.

وی خواستار تشکیل شورای تهذیبی در مدارس علمیه شد و تصریح کرد: لازمه تشکیل این شورا حضور مدیر مدرسه به عنوان مسئول، معاون تهذیب به عنوان دبیر و ۲ الی ۳ نفر از اساتید به عنوان عضو می‌باشد.

حجت الاسلام بزرگیان، همچنین خواستار راه‌اندازی اتاق فکر تعلیم و تربیت در مدارس علمیه شد و گفت: این اتاق فکر در حقیقت یک موتور محرک و سامانه‌ای برای همفکری بهتر با مدیر است که بتواند برنامه‌های تهذیبی مدرسه را به نحو مطلوب‌تری اجرا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، مهم‌ترین وظیفه مدیران مدارس علمیه را «تربیت» دانست و تأکید کرد: نباید مسائل حاشیه‌ای همچون مشکلات مالی و.... سبب غفلت مدیر از مباحث تربیتی طلاب شود؛ چراکه تحقق این مسأله آسیب‌های جدی را برای حوزه‌های علمیه و سیستم حوزوی شهرستان، به همراه خواهد آورد.

وی برگزاری جلسات هفتگی اخلاقی را یک ضرورت تهذیبی در مدارس علمیه اعلام کرد و با بیان اینکه احیای دروس رسمی اخلاق، باید در مدارس اجرایی شود، گفت: درس‌های نهج‌البلاغه و درس‌های اخلاق ۱، ۲ و ۳ باید مجدد در مدارس علمیه پیگیری و برگزار شوند.

حجت الاسلام بزرگیان، در پایان نسبت به برگزاری کارگاه‌های مدیریت تحصیلی برای کلیه مدارس علمیه سطح استان، اعلام آمادگی کرد.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha