جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه خدمت به مردم در زمره بهترین عبادت‌ها است، گفت: کسی که به مردم خدمت کند ثواب حج و سعی بین صفا و مروه را برده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر روز گذشته در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، با اشاره به اهمیت بالای خدمت به مردم، اظهار کرد: هر چند حج تمتع نقطه اوج عبودیت است، اما طبق روایات رسیده از معصومان (ع) ثواب خدمت به مردم به‌ویژه نیازمندان، همسنگ حج و طواف خانه خدا است.

وی افزود: مجموعه مناسک حج، معرفتی دینی و ارزشمند است، اما حج در خانه همه ما وجود دارد و می‌توانیم با دستگیری از نیازمندان ثواب حج را ببریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: خدمت به مردم در زمره بهترین عبادت‌ها بوده و کسی که به ملت خدمت می‌کند ثواب حج تمتع و سعی بین صفا و مروه را می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت ویژه و مضاعف خدمت به خانواده‌های شهدا، ادامه داد: خانواده‌های شهدا برای آسایش ما از جان عزیزان خود گذشت کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، اضافه کرد: اگر خون شهدا نبود انقلاب تثبیت نمی‌شد، ازاین‌رو بدون شک آن‌ها لایق بهترین خدمات هستند.

وی با بیان اینکه خدمت در تعبیر دینی، نفع لعباد الله است، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم در همه‌جا خوب است اما در برخی موارد اهمیت بیشتری دارد که ازجمله بهترین خدمت‌ها، خدمت به فرهنگ شهادت و خدمت به خانواده‌های شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم همه‌جانبه دشمنان علیه دین و نظام اسلامی، اظهار کرد: دشمنان هجمه‌های بسیار سنگینی را برای سرنگونی نظام مقدس اسلامی وارد کرده و می‌کنند، اما این نظام و این انقلاب به برکت خون شهیدان تضمین شده بوده و توطئه‌های دشمنان را ناکارآمد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha