پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب ویژه اساتید با حضور ۴۰ نفر از مدرسان ادبیات عرب مدارس علمیه استان در بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، دوره کارگاهی دانش‌افزایی ادبیات عرب ویژه اساتید حوزه علمیه استان در مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی آغاز شد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، رئیس اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی در حاشیه این کارگاه، اظهار کرد: این دوره سه‌روزه با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین حدادیان از اساتید مدرسه علمیه نواب و دارای دکترای ادبیات عرب با شرکت 40 نفر از اساتیدی که مجوز تدریس ادبیات عرب را دارند برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از پایان این دوره به اساتید شرکت‌کننده گواهی شرکت داده شده و پرونده استادی این مدرسان به تأیید نهایی می‌رسد.

حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: در روزهای آتی هم دوره دانش‌افزایی عقاید ویژه اساتیدی که مجوز تدریس دروس علوم عقلی را دارند در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

به گفته وی این دوره هم سه‌روزه بوده و مطالب آن با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین عظیمی از اساتید حوزه علمیه قم و مؤسسه «به‌سوی بی‌نهایت» ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه با بیان اینکه امسال درمجموع شش دوره دانش‌افزایی ویژه اساتید مدارس علمیه استان برگزار می‌شود، افزود: این دوره‌ها شامل دانش‌افزایی ادبیات عرب، عقاید، مجتهد پروری، فقه و اصول و فطری اندیشه است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای طلاب مدارس علمیه استان هم چهار دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب، عقاید، منطق و فقه و اصول برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال دوره دانش‌افزایی ادبیات عرب برای طلاب حوزه علمیه استان در هر فصل به‌صورت مدرسه‌ای و به مدت دو روز برگزار شده و مطالب این دوره‌ها هم از سوی اساتید مدعو از خارج از استان ارائه می‌شود.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه گفت: آئین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان شمالی هم یکم مهرماه و پس از پایان دهه نخست ماه محرم در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha