جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با بیان این که حوزه جای کسب مدرک نیست، تصریح کرد: علاقه مندان به علم دین برای آموختن معارف اهل بیت(ع) وارد حوزه می شوند تا بتوانند مبلغ دین در میان مردم و دیگر جوامع باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با تبریک فرا آغز سال تحصیلی، این ایام را فرصتی مناسبی برای جهش علمی عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب باید قدردان این فرصت به وجود آمده باشند، افزود: کسانی که برای تحصیل در حوزه قدم می گذارند به حتم مورد نظر حضرت حق و صاحب اصلی حوزه هستند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که طلاب باید از فرصت به وجود آمده در جهت علم آموزی و تهذیب نفس بهره گیرند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز ظرفیت های بسیار خوبی برای تحصیل علاقه مندان در حوزه فراهم شده است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در ادامه با بیان این که نخستین شرط طلبه برای موفقیت در حوزه نیت الهی است، تصریح کرد: اگر نیت یک طلبه خالص و تنها برای خداوند متعال باشد به طور حتم در مراحل مختلف طلبگی به موفقیت های خوبی دست پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که طلبه باید خوب درس بخواند و تلاش کند تا الگوی جامعه باشد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز طلبه کم سواد و بی اخلاق را پذیرا نیست.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که طلاب باید برای شبانه روز خود برنامه داشته باشند و از بی برنامه گی به شدت پرهیز کنند، تصریح کرد: روزمرگی سدی در برابر رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب است.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که طلبه ای که هدف و برنامه ریزی مناسب برای دوران تحصیل خود ندارد نمی تواند به موفقیت دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت یک طلبه هدف گذاری مشخص و همچنین برنامه و تلاش مضاعف است.

استاد حوزه علمیه مازندران  در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلبه باید هدف و نیت خود را برای خدا خالص کند، افزود: بعضی از طلاب با هدف مادی و یا کسب مدرک وارد حوزه می شوند که این مسیر اشتباهی است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که حوزه جای کسب مدرک نیست، خاطرنشان کرد: علاقه مندان به علم دین برای آموختن معارف اهل بیت(ع) وارد حوزه می شوند تا بتوانند مبلغ دین در میان مردم و دیگر جوامع باشند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که طلاب در کنار مسائل علمی و آموزشی، اخلاق و معنویت را نیز به طور جدی باید دنبال کنند، تصریح کرد: شرط اصلی موفقیت یک طلبه در کنار علم آموزی، تقویت اخلاق و معنویت است.

وی با بیان این که مسائل اخلاقی باید محور فعالیت های مدارس علمیه باشد، بیان داشت: برگزاری مستمر دروس اخلاق با بهره گیری از توان و ظرفیت اساتید مجرب و برجسته حوزه در مدرسه امری ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha