پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمين هاشمی‌گنابادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمين هاشمی‌گنابادی گفت: امروز فقط‌ دانه‌درشت‌ها در صفوف سکه و ارز نیستند و متأسفانه خیلی از مردمی هم که نیازشان ضروری نیست باعث طولانی تر شدن این صفوف و جاده‌صاف کن دشمن شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمين هاشمی‌گنابادی به مناسبت‌ پنجاهمین سالگرد حضور جهادی رهبر معظم انقلاب در عرصه کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان جنوب خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در مشهد، اظهار کرد: هر شخصیت و هر عالمی که فعالیت‌های اجتماعی و کارهای خدماتی به مردم بیشتری داشته باشد، موفق‌تر است، یکی از ابعاد قابل توجه و قابل پیروی در این زمینه، رفتار اجتماعی حضرت آقا است.

عضو کمیسیون اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان، تصریح کرد: زمانی که بسیاری از ما به این موضوع توجه نداشتیم، ایشان از اولین‌هایی بودند که اگر حادثه و بحرانی در کشور ایجاد می‌شد، خود شخصا در محل حادثه حضور پیدا می‌کردند از جمله زلزله کاخک گناباد که حدود 30 سال پیش انفاق افتاد.

همراه‌ساختن مردم از اصول کارهای جهادی است

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات قابل توجه و ضرورت‌های کارهای جهادی، به کار گرفتن خود مردم است، خطاب به جهادگران و گروه‌های سازندگی، گفت: در کارهای جهادی و خدمترسانی به مردم تنها خودشان وارد عرصه نشوند بلکه مردم را با خود همراه سازند و مردم فقط تماشاگر نباشند در این صورت مردم تنبل و تن‌پرور می‌شوند که درخور کارهای جهادی و سازندگی نیست.

حجت الاسلام والمسلمين هاشمی‌گنابادی افزود: در دوران جنگ مردم مشارکت بسیاری داشتند؛ زمانی که دشمن خرمن‌ها را آتش می‌زد بسیاری از مردم برای کمک‌رسانی حتی از نان شب خود و خیلی از زنان خانه‌دار از زیورآلات طلا و نقره خود می‌گذشتند، ولی متأسفانه امروز مردم صفوف سکه و دلار را طولانی‌تر کرده‌اند.

عضو کمیسیون اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان متذکر شد: همه این افراد دانه‌درشت‌های مملکت نیستند، خیلی از مردمی هم که نیازشان ضروری نیست تشکیل دهنده صف‌های سکه و دلار و طولانی‌تر شدن هستند.

وی تأکید کرد: مردم باید مانع از تشکیل چنین صف‌هایی شوند، به جنگ روانی دشمن دامن نزنند و نگذارند دشمن میدان را برای ورود به کشور باز ببیند.

۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha