جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرجی

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان، به گله مند بودن مردم از عدم بیان مباحث احکام دینی درمنابر اشاره کرد و اظهارداشت : همان طورکه اهل بیت (ع) از ثانیه های زندگی مردم بهره مند می شدند ، منبری ها نیز کلام های پرمعنا را برای مردم بیان کنند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، شب گذشته در جمع  طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل در آستانه پیشواز محرمم، مستند بودن مطالب، روان گفتن و مخاطب شناسی را از مهمترین وظایف سخنرانان، مبلغین  و طلاب عنوان کرد و گفت: سخنرانان نباید حدیث های جعلی و غیرمستند برای مردم بیان کنند، بلکه احادیث مستند با راوی قوی را بگویند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه یک مبلّغ دینی مذهبی درایام محرم باید براساس نیاز و فرهنگ منطقه ای که منبر می رود، سخنرانی کند، گفت: سخنران اگر آسیب های جامعه را نداند، هیچ موقع نخواهد توانست در کارش موفق باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه مبلغ باید مطالبی را در منبر عنوان کند که آسیب تخریبی جوامع غربی را از ذهن مخاطب پاک کند، تصریح کرد: مبلغین و طلبه باید آگاهی به فضای مجازی داشته باشند تا بتواند پاسخ دشمن را به صورت مستند در جمع مردم بیان کنند.

وی مبلغین را همانند پزشکی که در سخت ترین شرایط بتوانند بیمار را درمان کنند دانست و با بیان اینکه علت بیماری مهم نیست، بلکه تشخیص و درمان بیماری مهم است، یادآورشد: مبلغ باید قدرت مقابله با آسیب های فراوانی که درفضای مجازی و ماهواره ها وجود دارد داشته باشد.

وی با بیان اینکه روحانیون و طلاب با تبیین مباحث توحیدی باید فرهنگ دینی را درجامعه احیا کنند، یادآور شد: بر اساس فرمایش پیامبراکرم(ص) در قیامت انبیاء و شهداء کسانی را که خدا را در نظر مردم  و مردم را در نظر خدا محبوب کنند به جایگاه بالا می رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه کسی که بخواهد به خدا برسد، باید از مسیر اهل بیت(ع) عبور کند و راه دیگری وجود ندارد، خطاب به طلاب و مبلغین گفت: با وقت گذاشتن، نعمت های خدا را برای مردم بشمارید و خدا را زیبا نزد مردم جلوه دهید.

مدیرحوزه علمیه کاشان با تاکید بر اینکه طلاب از اوقات بیکاری خود کمال بهره مندی را داشته باشند و بنا به فرموده حضرت علی(ع) با امربه معرف و نهی ازمنکر مردم را نزد خدا  محبوب جلوه دهید، گفت: وقتی که یک مبلغ افراد را به نمازخواندن، روزه گرفتن و انجام کارهای نیک ترغیب و تشویق کند و فردی را ازگناه کردن منع کند، خدا خوشحال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی محرم را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: روحانیون و مبلغین نیز باید بر همین مصداق عمل کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha