چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
انتقالات

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: در سالجاری بیش از ۸۰۰ نفر از طلاب ثبت تقاضای نقل و انتقالات داخل استان و از مدرسه ای به مدارس دیگر، ۲۸۰ نفر از طلاب تقاضای انتقال به حوزه علمیه قم و صد نفر تقاضای انتقال به حوزه علمیه اصفهان از قم را داشته اند.

حجت الاسلام حمید جلالی در  گفت وگو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان اظهار کرد: امسال نیز بر طبق روال هر ساله امور مربوطه به درخواست انتقالات طلاب پیگیری و ثبت نام ها و بررسی ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه  امسال ثبت درخواست انتقالات هم در سامانه سدید و هم به صورت دستی صورت گرفت، گفت: البته با این تفاوت که سالهای گذشته طلابی که متقاضی انتقال به حوزه علمیه قم بودند به صورت دستی اقدام می کردند ولی  با توجه به تغییرات این روند در سامانه سدید صورت گرفت.

کارشناس انتقالات حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: زمان ثبت نام طلاب متقاضی برای نقل و انتقالات از اول خردادماه 97 آغاز شد و تا 10 شهریور ماه ادامه داشت  و ثبت  تقاضا ها به طور کامل صورت گرفت.

وی ابراز کرد: انتقالات طلاب در سامانه سدید به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم بندی می شود، نخست طلابی که متقاضی نقل و انتقالات در داخل استان و از مدرسه علمیه ای به مدرسه علمیه ای دیگر هستند  و بخش دوم طلابی که متقاضی  انتقال به خارج از استان و به حوزه علمیه قم یا مشهد بوده .

حجت الاسلام جلالی  تاکید کرد: طبق آخرین امار، بیش از 800 نفر از طلاب ثبت تقاضای نقل و انتقالات داخل استان و از مدرسه ای به مدراس دیگر را داشته اند، که همه ثبت نام ها ثبت نهایی شده و بیش از نیمی از آنها تایید نهایی شده و مابقی درحال بررسی تاییده آنها است.

وی با اشاره به اینکه  معدل درسی، پیشرفت درسی، تاییده مدرسه مبدا و مقصد و دیگر شرایط خاص کمیسیونی از جمله شرایطی است که مورد بررسی برای نقل و انتقالات  یک طلبه قرار می گیرد، عنوان کرد:هر طلبه مجاز است در طول 10 سال تحصیل خود سه بار درخواست انتقال بدهد.

کارشناس انتقالات حوزه علمیه اصفهان افزود: مدارس حضرت ولی عصر(عج)، مدرسه دارالحکمه، مدرسه تخصصی صاحب الزمان(عج) و شهرستان هایی چون شهرضاو زرین شهر از جمله مدارسی هستند که بیشترین میزان تقاضا از سوی طلاب برای انتقال به آنها درخواست ثبت شده است.

وی ادامه داد: در بخش دوم که شامل درخواست انتقال به حوزه علمیه قم است، بیش از 280 نفر  ثبت نام کرده اند که همه امورمربوطه به پرونده های این افراد اعم از اسکن مدارک .. از سوی حوزه علمیه اصفهان صورت گرفته است که حوزه علمیه قم درحال بررسی تاییدیه این درخواست ها است.

حجت الاسلام جلالی اذعان کرد: همچنین نزدیک به یکصد نفر از طلاب تقاضای  انتقال از حوزه علمیه قم به حوزه علمیه  اصفهان را داشته اند.

وی در توضیح شرایط انتقال طلاب از حوزه علمیه اصفهان به حوزه علمیه قم  خاطرنشان کرد: در سال های اخیر خاصه امسال حوزه علمیه قم به دلیل تراکم جمعیت طلاب  و کمبود شدید اسکان طلاب، شرایط سختری را قرارداده است، ول در حالت کلی اتمام پایه 10 برای طلاب مجردو اتمام پایه 6 برای طلاب متاهل  است.

کارشناس انتقالات حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: عمده دلایل  طلاب برای انتقالی به حوزه علمیه قم حضور در درس های خارج مراجع متعدد عظام و شرکت در موسسه ها مختلفی تخصصی برای ادامه تحصیل است که در قم متمرکز شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha