جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ائمه جماعات و مبلغان شهرستان رشت

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، حمایت مقام معظم رهبری از رئیس جمهور را دفاع از آرای مردم دانست و گفت: امام(ره) به رأی مردم احترام می‌گذاشت و بر این اساس از دولت او حمایت کرد و پس از این که مردم از او ناامید شدند، دیگر از بنی‌صدر پشتیبانی نکرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، امروز در همایش ائمه جماعات و مبلغان شهرستان رشت با عنوان «بررسی ویژگی روحانیون در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره)» در آستانه ماه محرم اظهار کرد: پیشوایان دینی همواره رسالت مبارزه با ظلم و استبداد را به عهده داشتند.

وی، بزرگ‌ترین موفقیت امام(ره) را تشریح راه امام حسین(ع) برای مردم عنوان کرد و افزود: نوحه و روضه برای امام حسین(ع) بسیار سازنده و کارساز است اما امام(ره) راه امام حسین(ع) را به جامعه شناساند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم با شناخت راه امام حسین(ع) حماسه انقلاب اسلامی را آفریدند، خاطرنشان کرد: در خرداد سال 42 هنگام دستگیری امام(ره)، مردم به خیابان‌ها آمدند و رهبر خود را تنها نگذاشتند.

روحانی، تشریح مبانی انقلاب اسلامی را برای مردم حائز اهمیت خواند و بیان کرد: تا زمانی که راه امام حسین(ع) در کشور استوار است و مردم عاشورایی هستند، انقلاب اسلامی بیمه است.

وی با اشاره به اینکه رفتار بعضی از روحانیون در درون نظام قابل دفاع نیست، تصریح کرد: امام(ره) نسبت به زندگی اشرافی مسؤولان هشدار دادند و وظیفه داریم این امر را برای جامعه تشریح کنیم.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به تأکید امام(ره) به ساده‌زیستی مسؤولان اشاره کرد و گفت: سازشکاری و کرنش در مقابل ظالمان قابل دفاع نیست.

روحانی با بیان اینکه شاید امروز برای جامعه این پرسش مطرح باشد بعضی از روحانیون و مسؤولان زمانی که به قدرت رسیدند اسیر هوای نفس شدند، متذکر شد: فاجعه‌ و ضربه‌ای که امروز به حیثیت روحانیت وارد شده، حتی در دوره پهلوی و قبل از آن وجود نداشته است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، برجام را توافقی سازشکارانه خواند و یادآور شد: مردم نسبت به وضعیت ایجاد شده در جامعه توقع پاسخگویی دارند.

وی به پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از افراد و وجود قاچاق و احتکار در جامعه اشاره کرد و افزود: روحانیون باید به طور هوشمندانه حقایق را برای مردم بیان کنند تا جامعه بداند روحانیت با روندی که دولت در پیش گرفته، موافق نیست و نسبت به آن اعتراض دارند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه سکوت نسبت به وضعیت موجود به معنای شریک بودن در رفتار ناصحیح وسوء مدیریت مسؤولان است، بیان کرد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین طرح‌ها برای برون‌رفت جامعه از مشکلات را ارائه کردند، اما مسؤولان نسبت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بی‌تفاوت هستند.

روحانی به ویژگی‌های جامعه انقلابی از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از نظرهای مقام معظم رهبری مغفول واقع شده است.

وی با بیان اینکه مقابله با ظلم رسالت روحانیت است، تصریح کرد: با ظالم در هر لباسی که باشد باید مبارزه کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، حمایت مقام معظم رهبری از رئیس جمهور را دفاع از آرای مردم دانست و یادآور شد: امام(ره) به رأی مردم احترام می‌گذاشت و بر این اساس از دولت او حمایت کرد و پس از این که مردم از او ناامید شدند، دیگر از بنی‌صدر پشتیبانی نکرد.

روحانی با بیان اینکه مردم به دلیل اعتقاد اسلامی در صحنه هستند و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، متذکر شد: مردم و روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند و این امر باید برای مردم تبیین شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha