پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحانیون

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی محیط های دانشگاهی را به دلیل حضور قشر پویا، باسواد و روشنفکر جامعه، فضایی مناسب برای ارتباط روحانیت و جوانان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مسئولان نهاد دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های علمی کاربردی کشور، با مهم برشمردن وظیفه روحانیت در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی روحانیت در دانشگاه‌ ها جذب جوانان و قشر فرهیخته جامعه به سمت ارزش‌ های عالی انسانی و اسلامی است.

وی افزود: زمان حضورم در تبریز به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین ارتباط را با جامعه دانشگاهی داشته ام، در بسیاری از موارد به دور از برنامه های رسمی و بدون هماهنگی های از پیش تعیین شده در خوابگاه های دانشجویی حضور یافته ‌ام.

نماینده ولی ففیه در آذربایجان ‌شرقی تاکید کرد: روحانیون باید حضور بی تکلف در میان دانشجویان داشته باشند و این جزو وظیفه ذاتی آنان است، حضور بنده در نماز جماعت دانشگاه ها و سلف سرویس دانشجویی باعث شده تا ارتباط نزدیکی با قشر جوان کشور داشته باشم.

امام جمعه تبریز عموم جوانان ایرانی را معتقد، انقلابی، ارزشی و روشنفکر دانست و خاطرنشان کرد: تحصیل و تهذیب باید توام با یکدیگر باشد، علم بدون اخلاق و معرفت هیچ دردی از جامعه دوا نمی کند، در این زمینه روحانیون فعال در محیط دانشگاه رسالت خطیری به عهده دارند.

وی بر ضرورت اهمیت جذب حداکثری در فضای دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: سلایق و تفکرهای مختلف در مجموعه های علمی و آموزشی عامل موفقیت کشور است، برای رسیدن به بالندگی کشور باید زمینه فعالیت برای همه سلایق و گروه های های فکری فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان، با بیان اینکه فضای دانشگاهی زمینه‌ مناسب برای برپایی کرسی ‌های آزاداندیشی و نظریه‌ پردازی است، عنوان کرد: محیط های دانشگاهی به دلیل حضور قشر پویا، باسواد و روشنفکر جامعه، فضایی مناسب برای ارتباط روحانیت و جوانان به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha