جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسماعیلی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: زنان پاک‌دامن حربه بزرگی در دست‌های ظریف خود دارند که بر نیرومندترین مردان غالب می‌شود که آن حربه بزرگ حیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسماعیلی، امروز در همایش خانواده آسمانی با حضور طلاب و روحانیان به همراه خانواده‌های آن‌ها در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، به تشریح شاخصه‌ها و بایسته‌های خانواده آسمانی پرداخت.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش مهر و محبت در زندگی خانوادگی، افزود: محبت به خانواده سبب افزایش رزق و روزی می‌شود و این موضوعی است که رسول گرامی اسلام آن تضمین کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی با بیان اینکه گیر دادن‌های بیخودی در زندگی زناشویی نتیجه معکوس به بار می‌رود، خطاب به مردان، گفت: حتی به شوخی هم با همسران خود در مورد ازدواج مجدد صحبت نکنید، زیرا این‌گونه صحبت‌ها تأثیر منفی بسیار زیادی بر روی بانوان دارد.

وی اضافه کرد: به عهد و پیمانی که با همسر خود بسته‌اید وفا کنید تا خدا به تمام عهد و پیمان‌های خود در رابطه با شما عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی با بیان اینکه زن از نظر اسلام فرشته‌ای است که به زندگانی انسان روح و به حیات بشری امید می‌بخشد، خاطرنشان کرد: در مکتب اسلام اگر زن نباشد و تبسم او بر ظلمات زندگی پرتو نیفکند تمام خوشی‌ها بی‌روح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی از دامن زن مرد به معراج می‌رود، ادامه داد: رهبری هم می‌فرمایند زن ازنظر آمار نیمی از جامعه است اما از نظر آثار کل جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی خاطرنشان کرد: زنان پاک‌دامن حربه بزرگی در دست‌های ظریف خود دارند که بر نیرومندترین مردان غالب می‌شود که آن حربه بزرگ، حیا است.

وی خطاب به حاضران گفت: قدر خانواده خود را بدانید و بانوان هم سعی کنند با همسران خود بسازند، زیرا اگر زن با همسر خود بسازد خدا هم با او می‌سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلی خطاب به طلاب، اظهار کرد: اگر طلبه هستیم حق نداریم به زندگی دیگران نگاه کرده و رشک بورزیم، زیرا هیچ پیامبر و امامی نبوده که زندگی راحتی داشته باشد، ازاین‌رو طلاب و روحانیان هم که ادامه‌دهنده راه انبیا هستند باید با سختی عجین باشند.

استاد حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: وقتی راه طلبگی را با اختیار انتخاب کرده‌ایم باید با شرایط و اقتضائات آن هم بسازیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha