سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: «خودسازی»، «خانواده سازی» و «جامعه سازی» سه حوزه بزرگی است که منتظر اقدام و عملیات اصلاحی و الگویی طلاب و روحانیان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش خانواده آسمانی که با حضور طلاب و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد، به تشریح ویژگی‌های خانواده آسمانی از دیدگاه قرآن پرداخت.

وی با بیان اینکه موضوع خانواده در قرآن بسیار جدی مطرح شده است، افزود: در آیه 74 سوره فرقان می‌خوانیم: «وَالَّذِینَ یقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیاتِنَا قُرَّةَ أَعْینٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا»؛ کسانی هستند که می‌گویند پروردگارا به ما از همسران و فرزندانمان آن ده که مایه روشنی چشمان ما باشد و ما را پیشوای پرهیزگاران قرار بده.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ما در این آیه از خداوند می‌خواهیم به ما لطف کند و خانواده ما به‌گونه‌ای باشد که مورد روشنایی چشم ما و افتخار و زینت ما باشند و ما را امام خوبان قرار دهد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید این آیه را در زندگی خود پیاده کنند تا خانواده‌های طلاب الگوی سایر خانواده‌ها بوده و خود آن‌ها هم امام المتقین باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طلبه نه‌تنها باید باتقوا باشد بلکه لازم است چند قدم جلوتر بوده و امام المتقین باشد و این مسئولیت بزرگی است که خانواده‌های ما طاهر و آسمانی باشند و خود ما هم پیشوای خوبان عالم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید باتقوا و متقی پرور باشند، اظهار کرد: روحانیت مسئولیت مضاعف فردسازی و جامعه سازی را دارد، به این معنا که هم باید خود را بپاییم و هم خانواده و امت نزدیک خود را دریابیم.

وی با بیان اینکه رهبری به ائمه جمعه فرمودند امت نزدیک را فراموش نکنید و امت نزدیک خانواده است، افزود: امت متوسط اقوام و خویشان و امت بزرگ همه مردم هستند که روحانیان باید در هر سه حوزه ایفای مسئولیت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: «خودسازی»، «خانواده سازی» و «جامعه سازی» سه حوزه بزرگی است که منتظر اقدام و عملیات اصلاحی و الگویی طلاب و روحانیان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha