شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله کوهستانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران با حضور در مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی(ره) از بخش های مختلف این مدرسه بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران، با حضور در مدرسه علمیه آیت الله کوهستانی(ره) ضمن دیدار با مسؤول این مدرسه، از بخش های مختلف این مدرسه بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله کوهستانی(ره) از ایشان به عنوان شخصیتی کم نظیر در دنیای علم و فقاهت یاد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: با گذشت سال ها از ارتحال این عالم ربانی آثار و برکات وجودی این شخصیت کم نظیر در جامعه به ویژه در میان طلاب و روحانیان زنده و پویا است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از سیره علمی و عملی علما و بزرگان حوزه به ویژه شخصیتی همچون حضرت آیت الله کوهستانی، افزود: طلاب باید بیش از پیش زندگی این شخصیت  بزرگ را مطالعه و الگوی زندگی خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز طلاب جوان برای رشد علمی و معنوی نیازمند الگو هستند، بیان داشت: بزرگانی همچون آیت الله کوهستانی(ره) و نصایح علمی و اخلاقی ایشان می تواند چراغ راه طلاب حوزه باشد.

وی با تأکید براین که رسالت امروز مدارس علمیه تربیت و پرورش طلابی مهذب و نخبه است، خاطرنشان کرد: باید سیره عملی بزرگان حوزه برای طلاب حوزه تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مدارس علمیه باید طلابی را تربیت کنند تا حافظ دین و انقلاب باشند، تصریح کرد: اگر امروز دین و معارف الهی در جامعه اسلامی همچون خورشیدی نور افشانی می کند به دلیل مجاهدت ها و تلاش های شبانه روزی علمای بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مدرسه علمیه کوهستان به عنوان یادگار حضرت آیت الله کوهستانی(ره) از جمله مدارس باسابقه مازندران به شمار می رود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال گذشته این مدرسه نیز تحت نظارت مدیریت حوزه علمیه قرار گرفته است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha