جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: مکتب امام حسین (ع) نجات بخش بشریت برای رهایی از مشکلات عصر حاضر است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، پنج شنبه شب در آئین اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) در محوطه باغ گلستان قلعه فلک الافلاک خرم آباد، گفت: شور عزاداری حسینی در استان لرستان مثال زنی است و سنت و رسوم عزاداری در این استان کم نظیر است.

وی با بیان اینکه امسال استان لرستان افتخار میزبانی از خادمان و پیرغلامان امام حسین(ع) را داشت، افزود: تجلیل از پیر غلامان و مداحان اهل بیت(ع) تجلیل از یک عمر نوکری دستگاه اهل بیت(ع) است که باید این خدمت را ارج نهیم .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه تجلی انسانیت و آزادگی را باید در کربلا جستجو کرد، افزود: نور و اخلاص قیام امام حسین(ع) راز ماندگاری مکتب عاشورا است که پس از 1400 سال این نور روز به روز فروزنده تر خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه نهضت عاشورا نهضتی پویا و ماندگار برای همیشه تاریخ است، خاطر نشان کرد: عناصر زیادی از جمله اراده و مشیت الهی، اخلاص و همچنین بصیرت در ماندگاری مکتب امام حسین(ع) نقش اساسی داشته که اهداف این مکتب برای همیشه در قلب عاشقان و آزادگان باقی بماند.

وی با بیان اینکه نهضت و قیام امام حسین(ع) نهضتی پرفروغ و نجات بخش است خاطر نشان کرد: تمسک به سیره اهل بیت(ع) به ویژه مکتب عاشورا نجات بخش جامعه بشریت و رهایی از مشکلات و گرفتاری های عصر حاضر است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه مستکبران در طول تاریخ سعی داشتند نور مکتب عاشورا را در قلوب آزادگان و شیفتگان امام حسین(ع) خاموش کنند، گفت: تلاش مستکبران با وجود بصیرت ،دشمن شناسی و تمسک قلبی عاشقان به سیره اهل بیت(ع) راه به جایی نبرده است و روز به روز چراغ مکتب عاشورا پر نورتر خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه کشتی مکتب امام حسین(ع) کشتی نجات بخش برای همگان است، افزود: هر کس از سیره اهل بیت(ع) در زندگی پیروی نماید، بدون شک پیروز و رستگار خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه جوانان باید در نهادینه نمودن فرهنگ عاشورا در جهان قدم بردارند، گفت: جوانان باید پرچم نهضت امام حسین(ع) را در دست بگیرند و در راستای تحقق شعائر مکتب حسینی در جهان تلاش نمایند .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha