جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام اژه ای

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اژه ای با تاکید بر این که قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی محکم ایستاده است،گفت: در برخی از پرونده های مبارزه با مفسدین اقتصادی، چندین مدیر، معاون رئیس جمهور، آقازاده و شهردار محکوم شده اند و ملت بصیر ایران اسلامی توجه داشته باشند که دشمن به آنها آدرس غلط ندهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، در سخنرانی پیش از خطبه های امروز (16 شهریور) نماز جمعه تهران، با بیان اینکه قوه قضائیه با جدّییت پیگیری بررسی پرونده های مفسدین اقتصادی است، اظهارداشت: گاهی می بینید یک کارشناسی امروز صورت می گیرد، اما یک ماه دیگر کارشناسی مجدد می شود آن هم با اختلاف فاحش خوب ما این را چکار کنیم؟

وی افزود: در برخی از پرونده ها می‌گویند خوردند و بردند، اما برای واقعیت می‌گویم که پرونده ۳ هزار میلیاردی که برخی می گفتند و می گویند، خوردند و بردند، زمانی که فرد خاطی دستگیر شد ۲ هزار ۸۵۰ میلیارد بدههی وجود داشت که به بیت المال برگشت و از وی ۶۴۳ میلیارد جزای نقدی گرفته شد. فقط از متهم ردیف اول پرونده تمام سه هزار میلیاردی که در اذهان مردم وجود داشت، برگشت.

سخنگوی قوه قضاییه  افزود: ماه شهریور از یک جهت خباثت و شیطنت شیطان بزرگ و اذناب داخلی آن را در آستانه انقلاب تا امروز و از طرفی دیگر هوشیاری، بصیرت، صبر، استقامت، ایمان و مقاوامت ملت عزیز را نشان داده است که هر دوی اینها کم نظیر است.

وی افزود: امروز مردم با مشکلات بزرگ اقتصادی و معیشتی مواجه هستنند، علت این مشکلات چیست؟ آیا یک علت دارد یا علل مختلف دارد و آیا راه حلی وجود دارد و یک راهکار است یا راهکارهای گوناگون دارد.

سحنگوی قوه قضاییه گفت: مشکلات اقتصادی امروز یک علتس تحریم‌های ظالمانه آمریکا و همپیمانان اوست که سالیان سال است به ما تحمیل شده و سالهای اخیر تشدید شده و بی تردید یکی از مشکلات همین است یکی دیگر از علل مشکلات ما عملیات روانی و فضا  سازی دشمن است که احساس این مشکلات و بزرگنمایی مشکلات و آدرس غلط دادن درباره درد و درمان دراد توسط دشمن انجام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ادامه داد:اما آیا همه مشکلات همین است به طور قطع نه! بخش دیگر مربوط به سو تدبی رو سوء مدیریت است بخشی دیگر مربوط به فساد اقتصادی است که از سوی انسانهای سودجو و فاسد رخ می‌دهد، عامل دیگر مشکلات خیانت است که این دو شاید در برخی موارد هم پوشانی داشته باشد یعنی هم فساد باشد و هم خیانت البته شاید هر کدام به تنهایی رخ دهد اما علت دیگر مشکلات کم کاری و بی انگیزگی برخی از مدیران در رده های مختلف است امروز ما نیاز به مدیران با جرأت و جسارت داریم که با تلاش مضاعف خود در مقابل جنگ اقتصادی دشمن بایستد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: شاید در همه قوا مدیران کم تحمل و کم جرأت باشند البته برخی از مشکلات هم به دلیل عدم اعتماد به نفس برخی از مدیران رخ می‌دهد که اعتماد به نفس ناشی از توکل به خدا در آن ها کاهش یافته است و امکانات خودی را نمی بینند و توانایی های درونی را نمی‌بینند و امید به بیگانه دارند.

وی بیان داشت: آیا برای رفع این مشکلات فقط یک راه حل وجود دارد به طور قطع این گونه نیست و باید راه حل های متعددی به کار بست در مقابل تحریم باید کار مورد نیاز را انجام داد و در مقابل سایر مسائل هم همینگونه است که ساز و کار خودش را می‌طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: امروز برخی ها در مورد درد و درمان درس غلط می‌دهند و بلافاصله در مواجه با مشکلاتن آدرس غلط می‌دهند و حتی نسخه های آنها هم غلط است. اینها صدای آمریکا و بی بی سی هستند که از آنها البته توقعی جز این نداریم. آنها قرار نیست نسخه درست بپیچند.

وی ادامه داد: این ها صداهای قلم به دستان خائن است که مزدورانه اقدام انجام می‌دهند و در فضای مجازی آدرس غلط می‌دهند به مردم و مدعی هم می‌شوند و می‌گویند یک راه بیشتر وجود ندارد و باید در مقابل آمریکا تسلیم شوید و مذاکره کنید، اینها همان هایی هستند که می‌گویند چه لزومی به اقتدار و ایستادگی و عزت داریم، برویم با آمریکا مذاکره کنیم، اما از اینها بپرسیم که چه بر سر تسلیم شدگانی مثل مصر و صدام و لیبی آمد؟

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: امروز وظیفه قوه قضاییه بر حسب قانون اساسی و وظیفه شرعی و حسب خون شهدا و ایثارگری جانبازان و مقاومت هایی که تا امروز رخ داده این است که با شهامت و قدرت و با درایت در مقابل هر مفسد و خائنی بایستد.

وی ادامه داد: امروز شاید بپرسید آیا قوه قضاییه ایستادگی کرده است من می‌گویم عزم و جزم ما و تمام فکر و اندیشه مان همین است که با همه توان در مقابل همه مفسدین و دانه درشت ها و صاحب مقامات و ثروت ها بایستیم و این عزم ماست و در پیشگاه خدا شهادت می‌دهم که ما عزم ما جزم است برای اینکه با مفسدین و خیانتکاران برخورد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای اذعان داشت: ما محدودیت هایی مثل بودجه ، قانون و نیروی انسانی داریم، اما هیچ کدام از اینها را بهانه نمی‌کنیم؛ یک چیز را باید رعایت کنیم و اگر رعایت نکنیم خلاف عدل است که همان رعایت قانون است. اگر بخواهیم عدالت را انجام دهیم باید به قانون عمل کنیم و همه حکومت باید همین کار را انجام دهد نمی شود به عدالت رسید مگر با احترام به قانون. اگر قانون نقص دارد باید ان را حل و برطرف کرد.

وی افزود: نمی شود قانون مصوب کشور را زیر پا بگذاریم و بگوییم می خواهیم کار انقلابی کنیم. چند روز قبل خدمت چندین نفر از نمایندگان مجلس بودم یکی فرمود فلانی باید قوه قضاییه مثل خلخالی در اول انقلاب عمل کند، صحبتش که تمام شد گفتم این عملی که می گویید با قانون است یا بی قانون؟ گفت با قانون گفتم شما قوانین را وضع کرده اید و به ما داده یاد، در حالی که نظر ما در تصویب قانون رعایت نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه باید برخی قوانین تغییر یابد، گفت: ما باید به قانون عمل کنیم، اما بین چند چیز باید ارتباطی برقرار کرد، وقتی می خواهیم فردی که متهم به فساد مالی است را دستگیر کنیم که یک مجموعه کارگری و کارگاهی دارد که در حال تولید است باید این موضوع را لحاظ کنیم تا به آن اشتغال زایی ضربه نخورد و به فکر تعطیل شدن کارخانه و بیکاری آن همه کارگر نباشیم.

معاون اول قوه قضاییه افزود: فردی به اسم زنجانی بازداشت می‌شود، شرکت هواپیمایی دارد و ساختمان و پروژه نیمه تمام دارد. آیا می‌تواند خودش شرکت هواپیمایی اداره کند و یک پروژه نیمه تمام را تمام کند؟ بله ساده است که طرف را محاکمه کنیم و حکم را اجرا کنیم، اما رسیدگی فقط به اتهام، آیا به نفع کشور یا به ضرر آن است.

وی بیان داشت: ما از دولت و بخش خصوصی کمک می‌خواهیم تا بشود این دو را کنار هم جمع کرد. مشکل دیگر این است که این فرد متهم مجازات خود را که باید مثلا به زندان برود را تحمل کرده است، اما یک بخش کار او میزان خسارتی است که وارد کرده و میزان اموالی است که تلف کرده و میزان اموالی است که دزدیده است، اگر چنانچه مشخص نشود میزان خسارت وارده چقدر بوده و چقدر اختلاس کرده، اولا به طور طبیعی در مجازات او در خصوص رد مال و مجازات نقدی دچار مشکل می‌شویم و خیلی وقت ها وصول نمی‌شود، لذا ناچار هستیم یک سری مسائل را لحاظ کنیم، برخی می‌گویند چرا یک سال است طرف را گرفته اید، اما محاکمه نکرده اید؟ خوب بررسی اموال و کارها و میزان جرائم وی قابل انجام است، ولی نمی توان به صورت سریع انجام داد.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در آستانه انقلاب بودیم که رژیم منحوس پهلوی به اشاره اربابش آمریکا در یک روز و ظرف چند ساعت در میدان ژاله سابق و شهدای امروز چند هزار انسان بی گناه بدون سلاح و تجهیزات را به خاک و خون کشید، به این منظور که مردم را بترساند و آنها را از راه و هدف خود مأیوس کند، اما مردم هوشیار تر شدند و جلوتر رفتند.

وی بیان داشت: در زمانی که هنوز انقلاب ما نوپا بود و دستگاه های حکومتی هنوز کامل استقرار پیدا نکرده بودند و نیروهای مسلح هنوز سامان درستی پیدا نکرده بودند در سال ۵۹ در پایان شهریور می بینیم که حزب بعث عراق به سرکردگی صدام می آید و جنگ نظامی سنگینی را بر کشور ما تحمیل می‌کند و هواپیماهای از عراق بلند می شوند و مرکز و پایتخت ما را بمباران کردند. در شرایطی که منافقین و بنی صدر مخلوع هم دست شده بودند و با پشت وانه استکبار صحنه را بر مردم ترک کرده بودند و بعد از آن که اعلام جنگ داخلی کردند و بعد هم به خارج گریختند و فرار کردند می بینیم که در هشتم شهریور در یک روز رئیس جمهور و نخست وزیر منتخب مردم را و نمایندگان ملت را به خاک و خون کشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: بسیار کم نظیر و بی نظیر است در دنیا که رئیس جمهور و نخست وزیر تازه انتخاب شده در یک روز به شهادت برسانند تا این ملت را از ادامه راه بازدارند. آیا بازداشته شدند یا با مقاومت بیشتر راه را ادامه دادند.

وی اظهارداشت: هنوز مردم مشغول عزاداری بودند که در چهاردهم شهریور دادستان کل انقلاب شهید قدوسی یک عالم وارسته، مجاهد و خستگی ناپذیر را که ستونی برای انقلاب بود را به شهادت رساندند و ده ها اقدام دیگر ضد امینیتی از دسمنان ما سر زده است یک عالم را به نام شهید آیت الله مدنی در بیستم شهریور به شهادت رساندند. در همین شهریور یک فرد مجاهد خستگی ناپذیر که نفوذ ناپذیر بود را به نام سید اسدالله لاجوردی را شهید کردند، هرکدام از این جنایت های دشمن که به کشور تحمیل کرد می‌توانست انقلاب را به تلاطم بیاندازد، اما مردم به حمدالله با هوشیاری و استقامت و با اطاعت از ولی امر نه در راه نماندند، بلکه مسیر را با قدرت بیشتری ادامه دادند. امروز هم بای با قدرت مسیر را ادامه دهند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آدرس غلط! IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    0 0
    در برخی از پرونده های مبارزه با مفسدین اقتصادی، چندین مدیر، معاون رئیس جمهور، آقازاده و شهردار محکوم شده اند و ملت بصیر ایران اسلامی توجه داشته باشند که دشمن به آنها آدرس غلط ندهد. این متن رو از کجا اووردید!؟