شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحید یامین‌پور مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ وحید یامین‌پور مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیر اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی با مسئولان موسسه «ایرا ومنتدی الشرق» و «المعهد المصری للدراسات» دیدار و با پژوهشگران مصری ساکن ترکیه درباره مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از خبرگزاری تقریب، وحید یامین‌پور مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیر اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی، با مسئولان موسسه «ایرا ومنتدی الشرق» و «المعهد المصری للدراسات» دیدار و با پژوهشگران مصری ساکن ترکیه، درباره مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

این دیدار با محوریت روابط جمهوری اسلامی با جهان عرب و حضور کشورمان در سوریه و نیز تحولات سیاسی پیش رو در داخل ایران برگزار شد.

در این نشست صمیمی یامین‌پور ابتدا به سوالات جوانان پژوهشگر مصری درباره رویکرد تقریبی جمهوری اسلامی و حمایت از جریان‌های اسلام‌گرا پاسخ داد.

وی طی سخنانی اظهار داشت: در سالهای اخیر اعتبار گفتمان غرب‌گرا رو به کاهش بوده و از سوی دیگر رویکرد انقلابی قدرتمندتر شده است.

دبیر اتحادیه جهانی جوانان مسلمان تقریبی تاکید کرد: تقریب جزء مبانی انقلاب اسلامی است و رهبر انقلاب علیرغم مخالفت‌هایی که حتی در داخل کشور با آن مواجه هستیم، این رویکرد را دنبال می‌کنند.

وی بر همین اساس افزود: به‌ زودی نسل جدیدی از جوانان انقلابی در ایران جایگزین خواهند شد که علقه و پایبندی بیشتری نسبت به اصول انقلاب اسلامی دارند.

یامین‌پور تصریح کرد: با تمام اختلاف نظرهایی که بحران سوریه بین ایران و برخی جریانهای اسلام‌گرا ایجاد کرده است ما معتقدیم در نهایت سیاست جمهوری اسلامی، حمایت از این جریان‌ها ضد رژیم صهیونیستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha