پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی گفت: ما خواستار دولتی هستیم که همه احزاب و اقشار لبنان را زیر چتر خود قرار دهد و اگر اختلافی هم باشد مشکلی نیست و دولت می تواند به اجماع برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی گفت: ما خواستار دولتی هستیم که همه احزاب و اقشار لبنان را زیر چتر خود قرار دهد و اگر اختلافی هم باشد، مشکلی نیست و دولت می تواند به اجماع برسد.

وی ادامه داد: در سه ماهه گذشته ثابت شد که اختلاف معیار ها به تشکیل دولت منتهی نمی شود و بهترین راه حل برای به دست آوردن وقت، اعتماد به نتایج انتخابات پارلمان است.

شیخ قاسم اشاره کرد: باید مسئله روابط لبنان و سوریه با آرامش و به دور از محور های منطقه ای و بین المللی مورد بررسی قرار گیرد و به کسی که می گوید ما به قانون اساسی لبنان پایبندیم، می گوییم که قانون اساسی بر روابط مستحکم لبنان و سوریه تاکید دارد.

اردن که دشمن سوریه بود اکنون به دنبال روابط اقتصادی با آن است

معاون دبیر کل حزب الله در بخش دیگر سخنان خود گفت: همه شما می دانید که اردن در منطقه درعا و حوالی آن در جنوب سوریه، علمیات علیه سوریه را مدیریت می کرد و اتاق عملیاتی به نام "الموک" در اردن بود که تکفیری ها، ستیزه جویان و سلاح ها را انتقال می داد و علیه سوریه می جنگید، امّا امروز که "درعا" آزاد شده، اردن برای گشایش گذرگاه با سوریه و برقراری روابط اقتصادی اعلام آمادگی کرده است، ای مردم! اردن در جایگاه دشمن سوریه بود و الان برای توافق و برقراری گذرگاه جلسات سرّی برگزار می کنند، آیا لبنان حق ندارد که از این روابط اقتصادی استفاده کند و کامیون های محصولات خودرا از این سوریه به کشور های دیگر انتفال دهد؟

وی افزود: مشکلی بین سوریه و لبنان نیست، بلکه مشکل بین کشور های حاشیه خلیج فارس و سوریه است، مشکل بین آمریکا، محور اسرائیل با سوریه است.

اگر صبر کنیم به پیروزی های بزرگتری دست خواهیم یافت

شیخ قاسم تصریح کرد: الحمد لله خسارت های آمریکا در جهان بسیار زیاد است. آمریکا برای سلطه و کسب منافع اقتصادی، فکری، سیاسی و اجتماعی با تعدادی از کشور ها مشکل دارد که از جمله آنها؛ اتحادیه اروپا، ترکیه و روسیه است، لذا به شما می گویم که در برابر پریشان حالی آمریکا صبر کنید تا نتیجه آن را بگیرید، همانطور که ما در برابر جنگ های آمریکا علیه لبنان از طریق اسرائیل صبر کردیم و بر اسرائیل پیروز شدیم و پروژه آمریکا را شکست دادیم و همچنین در توطئه تجاوز به سوریه صبر کردیم و تکفیری ها را شکست دادیم و اگر کمی دیگر صبر کنیم پیروزی های بزرگتر و بزرگتر به دست خواهیم آورد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha