جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مفتح رئیس مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مفتح در خطبه نماز جمعه هامبورگ گفت: اسلام آوردن افرادی همچون کعب الاحبار حیله گرانه و برای ایجاد انحراف در اسلام بود و این انحراف بسیار گسترده شده بود لذا خون اباعبدالله ضربه ای بود بیدارگر بر وجدان خفته جامعه مسلمانان.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی مفتح مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در خطبه های نماز جمعه این شهر به ادامه مباحث مربوط به نیاز بشر به دین پرداخت.

امام هامبورگ در خطبه های نماز جمعه این شهر که با حضور شیعیان برگزار شد، گفت: ورع  مرتبه‏ ای بالاتر از تقوی است، که البته از همه خواسته نشده است و آن به معنای دوری از فکر گناه آلود و دوری از شبهات می‏باشد، یعنی پرهیز از اعمالی که احتمال حرمت آنها هست اگرچه حرمت آنها معلوم نیست.

وی افزود: در زمینه پرهیز از شبهات، ابن عباس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نقل می‏کند که عیسی علیه السلام فرمود: إنما الأمور ثلاثة: أمر تبین لك رشده فاتبعه، و أمر تبین لك غيه فاجتنبه، و أمر اختلف فيه فرده إلى عالمه. امور دنیا، یا معلوم است که جائز است که می‏توان انجام داد، و یا معلوم است که حرام و موجب گمراهی هست که باید اجتناب کرد، و گروه سومی که جواز یا حرمت آن معلوم نیست که باید در آنها نیز احتیاط نمود، و این لازمه ورع است.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام که می فرماید «المعاصی حمی الله، فمن یرتع حولها یوشک ان یدخلها» اظهار داشت: طبق این روایت رسول الله، گناهان قرقگاه های خداوند هستند، و نه تنها نباید به آنها وارد شد، بلکه همواره باید فاصله لازم را با آنها رعایت کرد. کسی که تنها به اجتناب از محرمات بپردازد و در امور شبه ‏ناک احتیاط نکند در معرض وقوع در محرمات خواهد بود.

امام جمعه هامبورگ خاطرنشان کرد: در ادامه بحث هفته قبل می‏گوئیم که ایامی مانند محرم، صفر، شهادت ائمه اطهار(ع)، و خصوصاً رجب، شعبان و رمضان در صیقل دادن روح آدمی مؤثر هستند و باید مورد توجه قرار گیرند، همانند معاینه های ادواری جنین در رحم مادر که برای کنترل سلامتی کودک لازم است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم می‏فرماید: إِنَّهُ لَيُغَانُ عَلَي قَلْبِي وَ إِنِّي لَأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ فِي كُلِّ يَوْمٍ سَبْعِينَ مَرَّةً و معلوم است که منظور کدورتی است که در اثر مراوده با سایر انسان ها برای وجود سراسر نور و شفافیت آنحضرت ایجاد می‏شود، و استغفار فراوان ایشان در هر روز همان عامل صیقل دادن روح است.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح در پایان گفت: در آستانه ماه محرم هستیم و می‏ دانیم که اسلام آوردن افرادی همچون کعب الاحبار حیله گرانه و برای ایجاد انحراف در اسلام، و تحریف معنوی قرآن با جعل روایات تفسیری در قصص قرآن بود، و این انحراف بسیار گسترده شده بود، و خون اباعبدالله ضربه ای بود بیدارگر بر وجدان خفته جامعه مسلمانان. حرکت اباعبدالله از مدینه به مکه، و به کربلا، با سخنرانی در منازل متعدد در مسیر کوفه، و دعوت از افراد مختلف، به نیت ایجاد موج وسیع اجتماعی بود و  برای هرچه قویتر کردن این ضربه بیدارگر.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha