پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهراء س شهرستان بندرترکمن

حوزه/خدیجه قانعی زارع، ماه محرم را ماه درس گرفتن از آزادگی و ایثار اباعبدالله الحسین(ع) دانست و یکی از حقوق اهل بیت(علیهم السلام) بر شیعیان را برپایی مجالس برای امام حسین(ع) معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن، همایشی تحت عنوان «محرم با خانواده» را با سخنرانی «خانم خدیجه قانعی زارع» از اساتید حوزه علمیه خواهران و مدیر این مدرسه برگزار کرد.

خانم قانعی زارع در این همایش گفت: با گذر زمان این نکته به روشنی معلوم شد که اباعبدالله(ع) و یارانش، مردان پیروز کربلا بودند، گرچه در کربلا جان باختند، ولیکن اسلام را حیاتی دوباره بخشیدند.

وی با اشاره به روایات و سیره حضرات معصومین(ع) پیرامون برپایی عزاداری سیدالشهداء(ع) و این که برکت تربیتی روضه امام حسین(ع) برای همگان بسیار است، افزود: اباعبدالله(ع) رسم ستم ستیزی را به جهانیان آموختند و خود و یارانش به فیض بزرگ شهادت دست یافتند.

مدیر علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن ادامه داد: ماه محرم ماه تربیت و فرصت مناسبی برای خانواده هاست تا بتوانند رابطه عملی و عاطفی با امام حسین(ع)  و خاندان مطهر ایشان برقرار کند.

وی در اهمیت تربیت در خانواده ها و وظیفه مادران، حضرت زهرا(س) را برترین مادر و خانواده امام علی(ع) را برترین خانواده معرفی کرد و گفت: مادران بایستی زهراگونه در تربیت و پرورش فرزند، از سیره اهل بیت(علیهم السلام) الگو گیرند.

قانعی زارع ضمن بیان نتایج عزاداری امام حسین(ع)، ماه محرم را ماه درس گرفتن از آزادگی و ایثار حضرت دانست و یکی از حقوق اهل بیت(علیهم السلام) بر شیعیان را برپایی مجالس برای امام حسین(ع) معرفی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha