جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 460981
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
مسلمانان برای مراسم میان ادیانی یکشنبه کلیسایی در تگزاس دعوت شدند

حوزه/ اعضای مرکز اسلامی شهر ویکو در تگزاس، برای سه جلسه متوالی برای شرکت در مراسم میان ادیانی که قرار است در آیین دینی روز یکشنبه در کلیسای مسیحیان پرسبیتری برگزار شود شرکت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wacotrib، کلیسای مسیحیان پرسبیتری در شهر ویکو در ایالت تگزاس آمریکا، به مدت سه هفته متوالی مراسم مذهبی روز یکشنبه را با حضور جامعه اسلامی برگزار می کند.

نشست گفتمان میان ادیانی در کلیسا با عنوان «مسیحیت اصلاح شده و اسلام در گفتگو» با حضور اعضای مرکز اسلامی ویکو قرار است از یکشنبه این هفته، آغاز شده و هدف آن افزایش درک دینی متقابل میان پیروان دو ادیان اعلام شده است.

طبق برنامه ریزی انجام  شده، در این گفتمان دوجانبه که در مراسم دینی روز یکشنبه کلیسا برگزار می شود، به موضوعاتی مانند ایمان به خدای یکتا، نماز و عبادت و نشانه های  مذهبی اشاره شده و مسلمانان به پرسش های مسیحیان در رابطه با دین شان پاسخ می دهند.

کشیش لزلی کینگ، کشیش ارشد کلیسای پرسبیتری در این باره گفت: گفتگو در ساعات 10:30 صبح آغاز شده و شرکت عموم در این مراسم آزاد است. هدف اصلی ما گسترش درک متقابل از دو دین می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که این دیدار حس اجتماعی بهتری در میان اعضای جامعه شهر ویکو به وجود آورده و مردم آگاهی بهتری نسبت به دین شان پیدا کنند.

کینگ افزود: نباید انتظار داشت  که دین را در یک جلسه کوتاه درک کرد.

الصدیقی، سرپرست مرکز اسلامی ویکو که در سال های اخیر در نزدیک به 60 کلیسا سخنرانی کرده نیز در این باره، گفت: صحبت در مراسم یکشنبه، به ما این فرصت را می دهد که گفتگوی عمیق تری در رابطه با دین داشته  باشیم و سه نماینده مسلمان شرکت کننده در این دیدار نیز قصد دارند ماهیت مسجد را نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha