جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 نرم افزار «مشتاق برای حلال» توسط دانشجویان نیویورکی طراحی شد

حوزه/ گروهی از دانشجویان کالج کوئینز، نرم افزاری کاربردی با عنوان «مشتاق برای حلال» طراحی کرده اند که که به کاربران مسلمان برای پیدا کردن دست پخت های غذاهای اسلامی و همچنین یافتن غذاخوری های «حلال» در منطقه کمک می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری « حوزه»، به نقل از  qns، جمعی از دانشجویان کالج کوئینز در ایالت نیویورک آمریکا، نرم افزاری کاربردی برای گوشی های همراه هوشمند طراحی کرده اند که به کاربران مسلمان برای پیدا کردن دست پخت های غذاهای اسلامی و همچنین یافتن غذاخوری های «حلال» در منطقه، کمک می کند.

این نرم افزار که «مشتاق برای حلال» نام دارد در 19 آگوست  راه اندازی شد و توسط 5 دانشجو که در کلاس های آشپزی بین المللی در دانشگاه ثبت نام کرده بودند، طراحی شده است.

در یکی از جلسات کلاس، جینا کتلی، استاد دانشگاه درباره غذای حلال صحبت کرده و اشاره کرد زمانی که دانشجویان مسلمان درباره غذاهای سنتی حلال صحبت می کنند، این مسئله  گفتمان گسترده ای میان فرهنگ ها و مذاهب را منجر شده و دانشجویان می توانند در این  راستا سفیران فرهنگی خوبی باشند.

کتلی درباره اهمیت این نرم افزار گفت: این نرم افزار کاربردی هم نیاز کاربر و هم نیاز طراحان را برآورده می سازد. به گونه ای که کاربران یک شیوه در دسترس و ساده برای یادگیری درباره غذای حلال و لذت بردن از آن دارند و طراحان نیز فرصتی برای آشناسازی دیگران با فرهنگ شان به دست می آورند که ممکن است به شیوه های دیگر امکان پذیر نباشد.

* غذای حلال در رستوران و خانه

نرم افزار «مشتاق برای حلال» گزینه های «آشپزی در خانه» و «صرف شام  در بیرون از منزل » را دارد. به این شیوه  که در رابطه  با گزینه اول دست پخت های حلال ارائه داده و یک گزینه جستجو برای یافتن دست پخت های اسلامی در اینترنت نیز دارد. گزینه  دوم نیز از جستجو در نقشه جغرافیایی  برای یافتن نزدیک ترین غذاخوری های اسلامی استفاده می کند.

این نرم افزار همچنین یک مجموعه ویدئویی از آشپزی اعضای تیم و همچنین ویدئوهایی از سرتاسر شبکه اینترنتی گردآوری کرده است.

افروجا مصطفی، یک دانشجوی سازنده این نرم افزار گفت: وقتی درباره بهترین تجربیاتم  از کار گروهی می اندیشم، رضایت و حس رسیدن به موفقیت در ذهن می آید. به علاوه اینکه با کار کردن روی این نرم افزارم توانستم دانش و تجربیاتم در خصوص غذای  حلال را به اشتراک بگذارم و معتقدم که جامعه ما مزایای طولانی مدت به اشتراک گذاشتن جنبه های فرهنگی اش در جهان را به دست خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha