جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قیام ۱۷ شهریور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران با اشاره به سالروز قیام خونین ملت ایران در هفدهم شهریورماه سال ۵۷، گفت: تاریخ اسلام همواره نشان داده است که روحانیت و حوزه های علمیه کانون تحولات بزرگی در جامعه بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی، پیش از ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران، اظهار داشت: درخت انقلاب اسلامی با خون مقدس بسیاری از شهدای قبل از پیروزی و نیز هشت سال دفاع مقدس آبیاری شده است، لذا حفظ این نظام بر همه ما واجب است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران با اشاره به سالروز قیام خونین مردم ایران در هفدهم شهریورماه سال 57، گفت: ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران در چنین روزی، یعنی در حدود 40 سال پیش به شرکت در تظاهرات باشکوهی ریشه های حکومت دیکتاتوری رژیم منحوس پهلوی را متزلزل تر از گذشته نمودند.

این استاد حوزوی ادامه داد: در چنین روزی ملت ایران با شهامت برای احیای حکومت دینی و اسلامی به خیابانها ریختند و انزجار و نفرت خود را از حکومت طاغوت اعلام کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در قیام 17 شهریورماه سال 57 بیش از هزاران نفر از ملت ایران توسط عمال شاه به شهادت رسیدند، افزود: این قیام نقطه عطف پیوند روحانیت و ملت بود. این قیام که ریشه و سرمنشا آن افشاگری چهره پلید رژیم شاه توسط حوزه های علمیه و علما بود، تیر خلاصی بر نظام 2500 ساله شاهنشاهی گشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تاریخ اسلام همواره نشان داده است که روحانیت و حوزه های علمیه کانون تحولات بزرگی در جامعه بوده اند، اظهار داشت: از ابتدای اولین جرقه های انقلاب اسلامی توسط امام راحل، حوزه های علمیه و روحانیون و علما حضوری متدوام و چشمگیر داشتند و در این مسیر فشارها، شکنجه ها و تهدیدهای زیادی را به جان خریدند و نهایتا حکومت الله را در این کشور ایجاد نمودند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران گفت: امروز پایه های این انقلاب مستحکم تر از گذشته شده و همین امر سبب کینه توزی بسیاری از دشمنان گردیده، لذا شما اساتید و معاونین باید در مقوله تربیت و آموزش طلاب تمام سعی و تلاش خود را داشته باشید و روحانیونی به جامعه تحویل دهید که بتوانند زمینه های ترویج بیشتر اسلام در مملکت و حتی جهان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha