پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 461044
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
حجت الاسلام صادقی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار موقوفه در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۷هزار مسجد، حوزه علمیه و دارالقرآن هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۷۱۸ امامزاده واجب التعظیم در استان وجود دارد که در بین آنها امامزاده سید محمد یکی از امامزادگان شاخص استان محسوب می شود و همچنین به یک قطب فرهنگی نیز تبدیل شده که این امامزاده عظیم الشان شبانه روز موجب هدایتگری مردم می شود و مردم نیز نباید از برکات آن غافل شوند.

وی در ادامه گفت: بیش از ۱۵ هزار موقوفه در استان وجود دارد که از این تعداد ۷ هزار موقوفه مسجد، حوزه علمیه و دارالقرآن است و ۸ هزار موقوفه نیز منفعتی هستند که ۶۰ درصد از نیات موقوفات نیز مربوط به تامین هزینه روضه خوانی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه وقف گفت: سه دسته از پرونده های وقفی برای ثواب باز می مانند، اول فرزند صالح، دوم علمی که منفعت داشته باشد و سوم صدقه جاریه است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه به فعالیت های امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: هزینه های قرآنی با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب(دامت برکات) که تعداد ۱۰ میلیون حافظ قرآنی باید تربیت کنیم، از محل درآمد موقوفات مرتبط تامین می شود که متاسفانه تعداد این موقوفات در استان اصفهان کم و ناچیز است.

وی در ادامه به راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با تلاش و پیگیری که توسط اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان انجام شده مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در جوار حرم مطهر علامه مجلسی(ره) اصفهان راه اندازی شده و در حال حاضر نیز تعداد ۳هزار و۵۰۰ نفر از ارائه خدمات این مرکز استفاده می کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha