جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صدر الحسینی

حوزه/سید رضا صدر الحسینی گفت: با وجود کمبودهای اقتصادی و معیشتی که در عراق وجود دارد، دست های پنهان و آشکاری توسط بازماندگان حزب بعث و حامیان تروریست ها و سعودی ها با مدیریت کلان آمریکا و انگلیس در عراق مشاهده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» بعد از موفقیت محور مقاومت با حضور موثر ایران در منطقه و شکست داعش در عراق و اهتمام بیشتر محور مقاومت و هم‌پیمانان بین‌المللی برای پاکسازی کامل سوریه از لوث تروریست‌ها؛ جبهه آمریکایی و غربی و سعودی نگران اتحاد دوباره کشورهای دوست و مسلمان برای کسب موفقیت دیگر در منطقه است از این رو به دنبال ضربه زدن به روابط بین ملت‌های مختلف از جمله ایران و عراق است.

صدرالحسینی کارشناس غرب آسیا با اشاره به هم پیمانی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برای آزاد سازی کامل سوریه از لوث تروریست ها  در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه گفت: اتفاق بسیار قابل توجهی در اتمسفر سیاسی نظامی، امنیتی منطقه افتاده و  یکی از مهم‌ترین اجلاس ها برای ایجاد صلح و پایداری امنیتی در سوریه در ایران برگزار شد.

 

منطقه نیازی به دخالت کشورها غربی و آمریکا ندارد

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم این دهمین نشستی بود که در قالب نشست های آستانه برگزار شد و این پیام روشن را به غربی ها به ویژه آمریکایی ها و مرتجعین منطقه رساند که این منطقه نیازی به دخالت کشورهای غربی و آمریکا ندارد و توانمندی اعضای موجود در این منطقه و بلوغ و عقلانیت و اقتدارشان به جایی رسیده که می توانند به خوبی تصمیم بگیرند و این تصمیم را اجرا کنند.

 

کارشناس غرب آسیا با اشاره به سایر دستاوردهای اجلاس سه کشور روسیه، ترکیه در ایران در خصوص سوریه گفت: در حقیقت این اقدام به این مفهوم است که کشورهای منطقه می توانند مقابله جدی با تروریست داشته باشند و با وجود اینکه در طول 8 سال گذشته غربی ها و آمریکایی توسط مرتجعین منطقه به ویژه عربستان و امارات در منطقه دخالت های  فراوانی کردند و تروریست ها را به طور مستقیم مورد حمایت قرار دادند، این اجلاس بعد از موفقیت های میدانی ارتش سوریه با حمایت مقاومت به دست آورد برگزار شد؛ چراکه دشمنان سوریه خیلی تلاش کردند با توجه به عدم موفقیت میدانی خود جلسات سیاسی و میزهای سیاسی برای اتمام کار تروریست ها در منطقه و بالاخص در سوریه را به تاخیر بیندازند.

وی تصریح کرد: حرکت بزرگی که صورت گرفت این بود که با وجود اختلاف نظرهایی در بعضی از موضوعات وجود داشت، عقلانیت و توانمندی سیاسی منطقه به این بلوغ رسید که توانستند علارغم وجود موضوعات  اختلافی بر موضوع مهم  تسلط حاکمیتی سرزمینی سوریه و مقابله همه جانبه با تروریست به یک نقطه اشتراک برسند که این می تواند پایه ای برای حل موضوعات دیگر در منطقه بدون دخالت آمریکا و کشورهای مداخله گر محسوب شود.

 

آمریکایی ها اکثریت نفوذشان را در منطقه از دست دادند

صدر الحسینی در پاسخ به این سوال که اقدامات آینده و احتمالی آمریکا بعد از نشست تهران چه خواهد بود و آیا مسئله آزاد سازی ادلب صورت می گیرد، گفت:  آمریکایی ها با توجه به اینکه اکثریت نفوذ خودشان را در منطقه از دست دادند و تروریست هایی که مورد حمایت آمریکا بودند در منطقه رو به زوال گذاشتند، تلاششان بر این مسئله معطوف شده که از جهت تبلیغاتی علیه بیانیه و نشست تهران اقداماتی را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد:  قطعا آمریکایی ها از این اتحاد بین ایران، روسیه، سوریه و ترکیه ناراضی خواهند بود و تلاش می کنند بر موضوع دروغین استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمایی بدمند، اما با توجه به اینکه مقاومت و ارتش سوریه تصمیم خود را برای پاکسازی سوریه از لوث تروریست ها گرفته اند، موضوع ادلب هم تفاوتی با حلب، دوما و غوطه شرقی و مناطق دیگر سوریه نخواهد داشت.

کارشناس غرب آسیا ادامه داد: اما با توجه به شرایط جغرافیایی ادلب توجه کامل به این مسئله خواهد شد که از دیدگاه انسانی به مردم این منطقه که به عنوان سپر انسانی تروریست ها واقع شدند کمترین آسیب برسد بنابراین  از حدود دو هفته پیش به این طرف گذرگاه هایی برای خروج مردم و یا مسلحینی که می خواهند به مردم بپیوندند و اسلحه خود را تحویل دهند فراهم شده است و قطعا پس از پایان ضرب الاجلی که ارتش سوریه تعیین کرده و جداسازی مردم بی گناه از تروریست های مسلح آزاد سازی ادلب هم  انجام خواهد شد.

 

شمارش معکوس برای آزاد سازی سوریه آغاز شده است

صدر الحسینی با بیان اینکه به نظر می رسد شمارش معکوس برای آزاد سازی سرزمین سوریه از تروریست ها آغاز شده، افزود: امیدواریم همان‌گونه که مردم عراق جشن پیروزی بر داعش برگزار کردند، به زودی قبل از پایان سال میلادی جاری مردم سوریه هم بتوانند جشن پیروزی بر تروریست را در کشورشان برگزار کنند .

وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم بخش عمده ای از مقابله تروریست در منطقه با محوریت جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی صورت گرفته که در حقیقت این یک مدال افتخاری بر گردن انقلاب اسلامی ایران است که برای نجات بشریت حاضر شده و سرمایه گذاری هایی ضد تروریست در منطقه انجام می دهد.

 

 

کینه آمریکا از اتحاد ملت های اسلامی

کارشناس غرب آسیا با اشاره به تحولات اخیر عراق و تلاش ها برای بر هم زدن روابط دو ملت ایران و عراق گفت: یکی از موضوعاتی که نباید فراموش کنیم کینه و حقدی است که آمریکایی ها و اروپایی ها از نزدیک شدن کشورها اسلامی و افزایش توان مقاومت دارند. یعنی آمریکا  با اینکه کشورهای اسلامی با نقاط مشترک خودشان انسجام و وحدت بیشتری داشته باشند ناراحت است و بعد از آنکه  تشکر رسمی مقامات و مردم عراق در خصوص حمایت ایران از دولت قانونی عراق و اقدامات مستشاری در مقابله با تروریست بوجود آمد یک خط ویژه اختلاف افکنی در ماه های اخیر بین دو ملت ایران عراق را مشاهده می کنیم.

 

 وی تصریح کرد:  با وجود کمبودهای اقتصادی و معیشتی که در عراق وجود دارد دست های پنهان و آشکاری توسط بازماندگان حزب بعث  و حامیان تروریست ها و سعودی ها با مدیریت کلان آمریکا و انگلیس در عراق مشاهده می شود که سعی می کنند در مقابل افزایش دوستی و اتحاد دو کشور بذر اختلاف افکنی بپاشند و از برخی از کمبودها عراق سوء استفاده کنند و شعارهایی علیه جمهوری اسلامی مطرح کنند.

 

شایعات دو سویه برای جدایی دو ملت ایران و عراق

صدر الحسینی در خصوص دو سویه بودن نقشه اختلاف افکنی بین ایران و عراق گفت:  البته نباید فراموش کنیم همین اتاق های فرماندهی و کنترل هستند که در ایران هم شایعاتی را ضد ملت عراق چه در خصوص مسائل ناموسی و سوء استفاده از امکانات توانمندی های ایران که به عراق صادر می شود انجام می دهند و در واقع دو ملت عراق و ایران با وجود انسجامی که بین دو کشور هست و این دو کشور توانستند از توانمندی ها فرامنطقه ای مانند حضور روسیه در کنار مقاومت بهره کامل و وافی در راستای امنیت و توسعه پایداری کشورشان داشته باشند باید هوشیار باشند.

وی در پایان گفت: غربی ها از این شرایط  استفاده می کنند و به دنبال اختلاف افکنی بین محور مقاومت و کشورهای حامی و دوست هستند و به نظر می رسد در شرایط کنونی نیازمند دقت و توجه و هوشیاری دو ملت هستیم که به شایعه سازی در فضای مجازی توجه نکنند و باید توجه کنیم حمله آشوبگران به کنسولگری ایران در بصره هوشیاری ملت و مسئولان دو کشور را در پی داشته باشد.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha