پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: روحانیت را نماد دین اسلام دانست و گفت: روحانیون باید در رفتار اجتماعی و خانوادگی الگوی مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، امروز در مراسم «پیوند آسمانی» طلاب با اشاره به اهمیت و نقش خانواده در جامعه ابراز داشت: تشکیل خانواده موفق در جامعه، نسلی را تربیت می کند که تامین آینده کشور در دست آنهاست و به همان میزان که فرزندی صالح در خانواده مؤمن و دین‌ مدار تربیت شود، جامعه ای سالم خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای میهن، حاصل تربیت صالح در خانواده ایرانی و اسلامی است، ادامه داد: این شهدا فرزندان پاک مادرانی پاک طینت و سفره حلال پدران بودند که به جبهه های نبرد اعزام شدند و در دفاع از ناموس و وطن، جان خود را فدا کردند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: توجه به امر تربیت، آسیب های اجتماعی را کاهش و امید و نشاط اجتماعی را افزایش می دهد.

وی در ادامه بر ضرورت عشق ورزی زوجین به یکدیگری تاکید کرد و گفت: عشق ورزی زوجین به همدیگر پایه های یک زندگی موفق را محکم تر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکیدک کرد: بیان عشق به همسر در رفتار و کردار، کانون خانواده را گرم می کند و این عمل به قدری ثواب دارد که آن را برابر با اعتکاف در مسجد رسول الله(ص) عنوان کرده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان، روحانیت را نماد دین اسلام دانست و اظهار داشت: روحانیون باید در رفتار اجتماعی و خانوادگی الگوی مردم باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha