جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رؤیا دهقانی

حوزه/ معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد از برگزاری بیش از ۱۲۰۰ جلسه دفاعیه از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی حوزوی از سوی بانوان حوزوی یزد از سال ۸۲ تا کنون خبر داد.

رؤیا دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، به تشریح و جمعبندی برخی از فعالیت های شاخص معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد طی  سال های گذشته تا کنون پرداخت.

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته (۹۵-۹۶) تعداد 55 کرسی آزاد اندیشی در مدارس علمیه خواهران استان یزد در مقاطع کارشناسی و ارشد و موضوعات متنوع فرهنگی، اجتماعی، زنان و خانواده و...برپاشده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به تشکیل هسته های پژوهشی در مدارس علمیه خواهران، افزود: تا کنون 15 هسته پژوهشی در مقطع سطح دو (کارشناسی)و نقطع سه(کارشناسی ارشد)، 15 کانون پژوهشی در سطح دو و تعداد پنج انجمن پژوهشی در سطح سه تشکیل شده است.

چاپ فهرست نامه عناوین پایان نامه ها و تحقیقات پایانی

دهقانی ادامه داد: از سال 82تاکنون یک هزار و 155 جلسه دفاع از تحقیق پایانی در سطح دو (کارشناسی) و از سال 92تاکنون 81 جلسه دفاع از پایان نامه در سطح سه برگزار شده است که در نوع خود کم نظیر است.

وی تصریح کرد: فهرست نامه ای از تحقیقات پایانی و پایان نامه های مدارس علمیه خواهران استان با عنوان «پژوهشگران» با درج فهرستی از هزار ۲۳۶ عنوان تحقیقات پایانی و پایان نامه به چاپ رسیده است.

موفقیت بانوان حوزوی یزد در جشنواره بانوی کرامت

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد با اشاره به برگزاری جشنواره بانوی کرامت گفت: به منظور شناسایی، ارزش گذاری، ثبت و ضبط، چاپ و معرفی آثار برتر پژوهشی و نیز استفاده از این دستاوردها در پایگاه های اطلاع رسانی و تجلیل از طلاب و پژوهشگران برتر، هر سال جشنواره بانوی کرامت در قالب کتاب، پایان نامه سطح سه تحقیقات پایانی، مقاله، نشریه پژوهشی و پژوهش های درسی سطح سه به صورت فردی برگزار می شودکه در پانزدهمین دوره در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه  اول در بخش پایان نامه، و در بخش های کتاب، پایان نامه و کرسی آزاد اندیشی موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر شده اند.

کسب رتبه سوم در ششمین جشنواره رشد کشور

دهقانی بیان کرد: هرساله جشنواره علمی –پژوهشی رشد به منظور ترغیب و تشویق طلاب خواهر به انجام پژوهش های گروهی و هماهنگ سازی تحقیقات با نیازهای جامعه و ضرورت پاسخگویی به آنها با دو شیوه کتابخانه ای و پیمایشی برگزار می شود که رتبه سوم کشوری پژوهش های کتابخانه ای در شمشین گروه رشد به این استان اختصاص داشته است.

درخشش بانوان حوزوی در جشنواره علامه حلی(ره)

وی با اشاره به دریافت 865 اثر علمی پژوهشی از خواهران طلبه استان یزد در دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی(ره) از سال های 96 تا کنون اظهار کرد: از 101 اثر برگزیده و مورد تأیید شورای سیاست گذاری تعداد 84 برگزیده استانی از مجموع برادران و خواهران از بانوان طلبه استان یزد بوده اند.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد افزود: در استان کارگروه بررسی طرح های پایان نامه های طلاب در سه گرایش تفسیر، فلسفه وکلام، فقه و اصول با حضور 9 استاد پژوهشگر تشکیل شده است.

چاپ هفت جلد کتاب از پایان نامه های ارشد بانوان حوزوی

دهقانی از تألیف هفت جلد کتاب از پایان نامه های کارشناسی ارشد حوزوی بانوان استان خبر داد و گفت: : این کتب با مساعدت انتشارات نشر هاجر منتشر شده است.

 دهقانی فیروزآبادی در زمینه شناسایی طلاب نخبه اذعان کرد: تاکنون در چهار مرحله کار تشکیل پرونده انجام شده و پس از مراحل مصاحبه استانی و کشوری، حدود 14 طلبه نخبه در مقاطع سطح دو و سه شناسایی شده اند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha