پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: اگر یک کشور در عرصه دفاعی اقتدار لازم را نداشته باشد و دارای توانمندی در عرصه منابع کارآمد دفاع و تجهیزات لازم و به روز و قدرت میدانی و عملیاتی نباشد، بی تردید مورد تعرض جدی قرار خواهد گفت و بعد از مدتی دچار فروپاشی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر به مناسبت سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز جمعی از فرماندهان منطقه پدافند هوایی جنوب مستقر در بوشهر با حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار با بیان اینکه اقتدار هر نظام بستگی بسیار زیادی به اقتدار قدرت دفاعی آن دارد، اظهار داشت: اگر یک کشور در عرصه دفاعی اقتدار لازم را نداشته باشد و دارای توانمندی در عرصه منابع کارآمد دفاع و تجهیزات لازم و به روز و قدرت میدانی و عملیاتی نباشد، بی تردید مورد تعرض جدی قرار خواهد گفت و بعد از مدتی دچار فروپاشی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ادامه داد: اگر یک کشور در عرصه دفاعی دارای قدرت در عرصه منابع انسانی و تجهیزات به روز و فوق روز و قدرت عملیات میدانی بالا باشد قطعا آن کشور مصون خواهد ماند.

وی یکی از برنامه های جهان استکبار را از بین بردن قدرت دفاعی کشورهای هدف عنوان کرد و افزود: جهان استکبار و آمریکا هر وقت بخواهند یک کشور را تضعیف کنند و در عرصه سیستم براندازی قرار دهند، ابتداً قدرت نظامی آن کشور را تضعیف می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: به همین جهت جهان استکبار در عرصه های مختلف و به روش های مختلف مانند تحریم، به دنبال اجرایی کردن این عملیات تضعیف اقتدار دفاعی ایران است و اخیراً در صحبت های رئیس جمهور امریکا نیز مسئله بیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه پدافند یکی از ارکان هم اقتدار دفاعی یک کشور است، افزود: در شرایط کنونی جنگ ها که با شیوه های نوین و از راه دور صورت می گیرد، پدافند یکی از ارکان مهم ساختار و سازمان دفاعی یک کشور است.

امام جمعه بوشهر تأکید کرد: به همین جهت ما باید در ایران در تمامی لایه ها اقتدار پدافندی خودمان را در بردهای کوتاه، میان و دور تقویت کنیم.

وی اظهار داشت: الحمدلله در سال های اخیر در حوزه های منابع انسانی، تجهیزات، عملیات میدانی و رهگیری های صورت گرفته، پدافند جمهوری اسلامی ایران فوق العاده پیشرفت کرده و این در پرتو هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش های فرمانده پدافند کشور و همچنین مناطق خاص مانند بوشهر است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به گفته مقام معظم رهبری که اخیرا فرموده بودند «آمریکا به هیچ صورت با ایران جنگ نخواهد کرد»، اظهار داشت: یکی از عوامل مهمی که امریکا جرأت حمله به ایران را به خودش نمی دهد اقتدار پدافندی جمهوری اسلامی ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha