پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گردشگری حلال

حوزه/ یک شرکت اندونزیایی اعلام کرده که ژاپن هم اکنون به یک کشور با محیط مسلمان پسند تبدیل شده است و به همین سبب نیز تور گردشگری حلال برای بازدید از جامعه اقلیت مسلمانان این کشور راه اندازی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  tempo، یک آژانس گردشگری در اندونزی، «تورگردشگری حلال» برای بازدید از ژاپن ارائه می دهد.

عارف کورنیا، افسر عملیات مدیریت اجرایی این شرکت اندونزیایی در این باره گفت: ژاپن هم اکنون به عنوان یک کشور با محیط مسلمان پسند تقسیم بندی شده و ما قصد داریم از طریق تشکل عمره، برنامه «تور گردشگری حلال» برای بازدید از ژاپن راه اندازی کنیم.

عارف گفت: امروزه نمازخانه هایی در اماکن عمومی در ژاپن از جمله رستوران ها به صورت گسترده در دسترس هستند. چندین رستوران نیز از انجمن آسیایی حلال نیپان گواهینامه حلال دریافت کرده اند.

به گفته این مقام گردشگری اندونزیایی، بسته تور حلال شامل اطلاعاتی درباره زمان بندی نمازهای روزانه، راهنمای غذای حلال و تعامل میان گردشگران مسلمان اندونزیایی با مسلمانان جامعه در ژاپن خواهد بود.

وی افزود: هدف از تعامل میان دو گروه این است که گردشگران درباره اقلیت مسلمان و چگونگی بقای آن ها در جامعه ژاپن اطلاعات به دست آورند و این هدف و انگیزه اصلی برنامه تور حلال به ژاپن است.

لازم به ذکر است به غیر از ژاپن، دولت نیوزلند نیز اخیرا برنامه هایی برای ارتقاء صنعت گردشگری حلال در پیش گرفته و چند ماه قبل نهاد گردشگری نیوزلند رسما راهنمای ویژه ای برای پیدا کردن اماکن غذای حلال برای گردشگران مسلمان در این کشور منتشر ساخت.

استیون دیکسون، مدیر منطقه ای گردشگری نیوزلند در جنوب و جنوب شرقی آسیا در این باره گفته بود: گردشگری حلال در آسیای جنوب شرقی به شدت رو به گسترش است. بنابراین ما می خواهیم تضمین کنیم که گردشگران مسلمان در نیوزلند به اطلاعات کافی درباره غذای حلال دسترسی داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha