پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیرکل تعاون قم گفت: حوزه های علمیه خود را موظف می داند تا با همراهی و همکاری بخش های مرتبط در راستای نهادینه سازی فرهنگ تعاون نقش آفرینی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار با مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم، ضمن تبریک و گرامیداشت هفته تعاون، اظهار داشت: دشمن در شرایط موجود، هدفگذاری های مختلفی از جمله فروپاشی اقتصادی، مباحث امنیتی و حوزه های دفاعی را به صورت همزمان هدفگذاری و در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با تأکید بر این که نظام اداری ما در این شرایط باید هوشمند، باانگیزه، فعال، گره گشا و همراه مردم باشد، خاطرنشان کرد: فائق آمدن بر شرایط کنونی، نیازمند نظام اداری مردمی، دلسوز، فنی، همراه، مقاوم و جهادی است.

وی ضمن تأکید بر جایگاه قم در پیشگامی و سرآمدی در نظام های فعال اداری، اظهار داشت: غلبه بر مشکلات و پیشرفت اقتصادی در گرو تقویت هم افزایی و همراهی روز افزون بخش های خصوصی و تعاونی ها با یکدیگر و مردم است.

آیت الله اعرافی برخورداری از نگاه نو و جدید را لازمه گذر از شرایط پیش رو دانست و اذعان داشت: گره اصلی در توسعه تعاونی ها بحث فرهنگ سازی است؛ در این میان نیازمند همدلی و همراهی نهادهایی مثل حوزه علمیه و مجموعه های فرهنگی هستیم.

تعاون مظهر پیشرفت و عدالت است

وی با بیان این که متأسفانه سیستم های آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه علمیه و نظام های فرهنگی ما،  فرهنگ تعاون و تولید خدمات تعاونی و روح هم افزایی را تولید نمی کنند، اذعان داشت: باید فرهنگ تعاون در جامعه را نهادینه نماییم؛ چرا که تعاون مظهر پیشرفت و عدالت است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه های علمیه خود را موظف می داند تا با همراهی و همکاری بخش های مرتبط در راستای نهادینه سازی فرهنگ تعاون نقش آفرینی نماید.

رئیس جامعه المصطفی با تأکید بر این که آموزش مهارت افزایی و فرهنگ سازی کارآفرینی تعاونی را باید جدی بگیریم، اذعان داشت: ضمن توجه روز افزون نسبت به قشر کارگر جامعه به عنوان ستون اقتصاد کشور، باید به نیازهای فرهنگی و جایگاه اجتماعی آنان اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به این که جامعه المصطفی طرح های متعدد اقتصادی را به مجموعه های ذی ربط ارائه نموده، اذعان داشت: توسعه گردشگری مذهبی و دینی با حفظ نظام فرهنگی ایران اسلامی، از مهمترین طرح های اقتصادی ارائه شده جامعه المصطفی به شمار می رود.

آیت الله اعرافی در پایان ضمن تأکید بر این که حوزه های علمیه آمادگی دارد، تا در توسعه فرهنگ تعاون در حوزه های اجتماعی و کارآفرینی تعاونی نقش آفرینی نماید، خاطرنشان کرد: باید نخبگان و محصلان دانشگاهی را با ظرفیت فعالیت های تعاونی آشنا نماییم.

دکتر مصطفی کاویانی نیز در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت بخش های مختلف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم، اظهار داشت: طرح اشتغال روستایی یکی از موفق ترین طرح های اجرا شده در این مجموعه می باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که از طرح مهارت آموزی در روستاها استقبال خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در دانشگاه ها، تربیت دانشجویان به سمت پشت میز نشینی بوده، نیاز به اشتغال صنعتی کمتر مورد توجه قرار می گیرد؛ از این رو در بخش مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشکاهی با هدف گذاری ها فاصله زیادی داریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر این که نیازمند پشتیبانی از فعالیت های تعاونی به ویژه در مقوله های فرهنگ سازی هستیم، خاطرنشان کرد: تعاونی ها، نزدیک ترین شکل مدیریت اقتصادی، به عدالت اجتماعی و اقتصاد اسلامی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha