پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عراق

حوزه/ روحانی اهل بصره گفت: همه قرائن و شواهد برای ما مشخص کرده این افراد آشوب کننده در تظاهرات به طور مستقیم دستشان با سفارت آمریکا و برخی از سیاسیون است حتی اعلام شده به زودی مدارک کافی برای ثابت کردن دخالت کنسولگری آمریکا در حوادث اخیر بصره به مسئولان امنیتی کشور تقدیم می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در ماه های اخیر تظاهرات مردمی برای احقاق حقوقشان در شهر های عراق دستاویزی برای دشمنان ملت عراق برای بر هم زدن امنیت کشورشان از یک سو و تیره کردن روابط دو کشور ایران و عراق  از سوی دیگر قرار گرفته  است. فتنه بصره یکی از توطئه های آمریکایی و سعودی بود که برای بر هم زدن روابط دوستانه دو کشور ایران و عراق از مدت ها قبل طرح ریزی شده بود.

حجت الاسلام هاشم ابو خمسین روحانی عراقی و مجاهد حشد الشعبی اهل بصره در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه در خصوص حوادث اخیر بصره گفت: اوضاع بصره از راهپیمایی به خاطر مطالبات مردمی از حکومت برای احقاق حقوقشان آغاز شد.مشکلاتی که شامل افزایش بیکاری و سخت بودن شرایط اقتصادی کمبود برق و اخیرا مشکلات آلودگی آب می شود.به طوری که تعدادی  از اهالی بصره با نوشیدن آب مسموم شدند که این رقم به حدود 18 هزار نفر می رسد که با آب بصره بیمار شدند و تعدادی از این افراد به همین دلیل جانشان را از دست دادند.

وی ادامه داد: اما بر روی این موضوع که از گذشته وجود داشته برای جنگ شیعی و شرایط داخلی عراق و آشوب داخلی در عراق بویژه بین احزابی که حامی محور مقاومت بودند و احزابی که مورد حمایت محور سعودی آمریکایی و اماراتی بودند سرمایه گذاری شد. و برخی از سیاسیون در حقیقت در این بحران دست داشتند که در راسشان حیدر العبادی نخست وزیر عراق قراردارد.

شهروند اهل بصره تصریح کرد: شرایط امنیتی به دست دولت است حکومت در حفظ موسسات دینی اداری پایگاه های حشد الشعبی حتی بیمارستان ها بیمارستان خاص حشد الشعبی مشارکت و همکاری نکرد.و وحشیانی که به سرکنسولگری هجوم آوردند نماینده عراق و بصره نیستند و نماینده مطالبات اقتصادی و بهداشتی مردم هم نبودند و در حقیقت تظاهر کننده واقعی نبودند به طوری که  دست های آمریکا در این آشوب ها واضح بود .

 

حجت الاسلام ابو خسین ادامه داد: من واضحا می گویم ما می دانیم دست های اجیر شده ای در الناصریه وجود دارد  و مدیریت تظاهرات کنندگان را بر عهده دارند و عمال سعودی- امارتی که تعدادی از مقرات و پایگاه های زیادی را در استان شامل شورای استان و مقر ادارت و شهرداری ها و بیمارستان الخسیب و مقرات دیگر حتی استانداری یا فرماندهی سابق بدر در استان بصره و حوزه های علمیه وابسته به کتائب حزب الله و مقرات دیگر و بالاخره به سفارت ایران حمله کردند و این اماکن را مورد تعرض قرار دادند. سفارت ایرانی که همواره از ملت عراق و موضوعات اسلامی حمایت کرده و از مظلومین سراسر عالم حمایت می کند.

دخالت مستقیم و آشکار کنسولگری آمریکا در حوادث بصره

روحانی عراقی گفت: در حقیقت همه قرائن و شواهد برای ما مشخص کرده این افراد آشوب کننده در تظاهرات به طور مستقیم دستشان با سفارت آمریکا و برخی از سیاسیونی است که بر ملت و پارلمان فشار می آورند به خاطر اینکه ائتلاف بزرگ و دولت را تشکیل دهند.امروز نیز جناب المهندس اعلام کردند به زودی مدارک کافی برای ثابت کردن دخالت کنسولگری آمریکا در حوادث اخیر بصره به مسوولان امنیتی کشور تقدیم می کند.

فشار آمریکا به سیاسیون برای رساندن العبادی به دوره دوم نخست وزیری

وی افزود: سفیر آمریکا تهدید می کند و وعده می دهد و فشار زیادی بر سیاسیون وارد می کند به خاطر اینکه العبادی را به دوره دوم نخست وزیری برساند .در این اتفاقات  خیانت های واضحی وجود دارد و در راس آن حمله به سرکنسولگری ایران است و بعد از آنکه سر کنسولگری ایران به آتش کشیده شد و نیروهای امنیتی آنجا حضور نداشتند و  نیروهای امنیتی کنسولگری آمریکا را حفاظت می کردند . اما در روزهای اخیر نیز سه موشک کاتیوشا در نزدیکی کنسولگری آمریکا  در بصره  نزدیک فرودگاه بصره مورد اصابت قرار گرفته است.

شهروند عراقی گفت: این اتفاقات عبارت است از؛ توطئه و دسیسه ای برای اختلاف افکنی بین صف شیعه و طعنه و آزار و اذیت خط مقاومت شیعی و حشد الشعبی و تضعیف کشور عراق در این دوران و به ستوه اوردن ملت و ضربه زدن به روابط ایران و عراق و ضربه زدن به روابط شیعیان عراق و شیعیان ایران است.

وی اظهار امیدواری کرد:  ان شاءالله حکمای ایران و عراق از این فرصت استفاده می برند.چرا که کسانی که در این عملیات آشوبگرانه حضور داشتند تعدادشان از دویست و سیصد و یا نهایتا هزار نفر در بصره تجاوز نمی کند در حالی که بصره از سه میلیون جمعیت تشکیل شده  و این افرادی که حمله به کنسولگری ایران کردند دویست نفر بودند و نماینده بصره نیستند و اهالی بصره از این اقدامات راضی نیستند.

قصور نیروهای امنیتی در حفاظت از کنسولگری ایران

روحانی عراقی و مجاهد حشد الشعبی ادامه داد: قصور از جانب نیروهای امنیتی است که از ایجاد امنیت و حفاظت و پذیرفتن مسوولیت در حفظ کنسولگری ایران خودداری کردند و بعد از حملات به سفارت ایران به دنبال حفظ کنسولگری آمریکا بودند از ترس چنین اقدامی که در قبال سفارت ایران انجام شد.

 

شهروند اهل بصره خاطر نشان کرد: تنها پایگاه هایی که در این حوادث سوزانده نشدند دفاتر "سرایا السلام" وابسته به مقتدی صدر و تبعا سفارت آمریکا بود  که سوزانده نشدند و دفتر دیگر سید عمار حکیم بود  کسی که با مقتدی صدر در ائتلاف نمایندگان حزب اکثریت قرار دارد. از خدا می خواهم امور را به نحوی هدایت کند و به جریان عادی بازگرداند و تعداد زیادی از افرادی که این آشوب ها را از طرف منطقه غربی  الانبار و از طرف سفارت آمریکا مدیریت می کردند به سزای اعمالشان برسند .

شیخ ابو خمسین در خصوص شواهدبه دست آمده از حضور مزدوارن در چنین فتنه ای گفت: عکس های زیادی از کسانی که این تظاهرات را رهبری می کردند وجود دارد عکس های شخصی زیادی از کنسولگری آمریکا و عکس های جمعی با کنسولگری آمریکا در بصره و خانه هایی که در استان ناصریه و کارگزاران و مزدوارن مدیریت تظاهرات وجود دارد .ان شاءالله پیگیری ها  شروع شده و توطئه از گذشته تا امروز  بر ملا شده و امروز نتایج خوبی به دست آمده است و از خداوند می خواهیم این گرفتاری را از امت بردارد و این فتنه را خاموش کند و ما مطمئنیم و تاکید می کنیم شیعیان عراق و ایران از این ناراحتی و مشکل به حول و قوه خداوند و یاری امام زمان (عج) عبور می کنند و شیعیان امیر المونین(ع)  حق را یاری می کنند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha