پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر (ع) در بین الحرمین کربلا

حوزه/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: عزاداران حسینی باید در ایام محرم و صفر نسبت به حفظ و حراست از محیط زیست و سلامت عمومی جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید رضا موسوی در گفت وگو با اصحاب رسانه، با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف قیام عاشوراست و بدون تردید حفظ و حراست از محیط زیست از مصادیق مهم معروفات است.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند محیط زیست در آموزه های دینی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، خاطرنشان کرد: عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر باید در هیأت های عزاداری، تکایا، مساجد و حسینیه ها هرچه بیشتر و بهتر نسبت به حفظ سلامت عمومی جامعه و پاکیزگی محیط زیست اهتمام داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف یکبار مصرف توزیع می شود، بر ضرورت استفاده از ظروف گیاهی و آلومینیومی بجای ظروف پلاستیکی تأکید کرد و گفت: ظروف پلاستیکی علاوه بر آلودگی گسترده محیط زیست و صدها سال ماندگاری در طبیعت، در تماس با غذا و نوشیدنی گرم، مواد بسیار مضری تولید می کند که برای سلامت شهروندان خطرناک است.

وی با بیان اینکه مسئولین هیأت های مذهبی، خطبا و مداحان، ائمه جمعه و جماعات و همچنین تشکل های مردم نهاد می توانند در فرهنگسازی زیست محیطی در جامعه نقش بسزایی داشته باشند، تصریح کرد: ایستگاه های صلواتی و همشهریانی که نذر خود را در ظروف یکبار مصرف توزیع می کنند، حتما باید با قراردادن سطل و کیسه های زباله از رهاسازی پسماندها جلوگیری کنند.

موسوی در پایان با بیان اینکه دستگاه های اجرایی مرتبط در این ایام باید برنامه ریزی ویژه ای برای فرهنگسازی و پیشگیری از تخریب محیط زیست داشته باشند، تصریح کرد: جلوگیری از هدررفت انرژی، مصرف درست و بهینه آب و عدم اسراف و دورریختن نذری ها از دیگر نکاتی است که عزاداران حسینی در این ایام باید به آنها توجه داشته باشند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha