پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم از نظر مالی و اقتصادی تحت فشار زیادی قراردارند و ما هیچ گاه از سستی برخی مسئولین که در اوضاع پیش آمده مقصر هستند، دفاع نمی کنیم و باید مدنظر داشت که هدف از تذکرات ما اصلاح است نه تخریب.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در همایش  بزرگ مبلغان محرم 1440 که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی است، با شعار «پرچمداران نهضت حسینی، مدافعان نهضت خمینی»، در مدرسه صدر بازار برگزار شد، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اوضاع کنونی اوضاع حساسی است، اما نه  از آن جهت که دشمن بزرگتر شده باشد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا خیلی ضعیف تر از قبل شده و ایران نیز قدرتمند تر شده است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در این چهل سال نظام اسلامی قدرتش 40 برابر شده است گفت: گرچه پیشرفتی که انتظار داشتیم وجود نداشته است، ولی در نگاه کلان، مجموعه نظام اسلامی ایران در حال پیشرفت است.

وی ابراز کرد: مردم از نظر مالی و اقتصادی  تحت  فشار زیادی قراردارند و ما هیچ گاه از سستی برخی مسئولین که در اوضاع پیش آمده مقصر هستند، دفاع نمی کنیم، همه مسائل پیش آمده امروزه را نباید به خارج از کشور گره زد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در مجلس خبرگان رهبری هم سران سه قوه را فراخواندیم و مطالباتی را انجام دادیم، همه اعضای خبرگان از رئیس قوه قضائیه درخواست برخورد شدید تر و مبارزه جدی تر با مفاسد اقتصادی را داشتند. البته متاسفانه رئیس جمهور حضور در جلسه خبرگان رهبری را اجابت نکردند و نیامد.

آیت الله مهدوی، اتحاد و انسجام  را از جمله اصولی دانست که همیشه مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته اند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمودند که دولت برآمده از مردم است و باید کار خود را انجام دهد، بنابراین ما در بین یک افراط و تفریط قرار داریم. افراط این است که بعضی مسائل اختلافی را به عنوان نقص حکومت و ناکارآمدی نظام جلوه می دهند و تفریط آن است که عالمی می خواهد سکوت کند، که این گونه هم نباید باشد .

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در این اوضاع به ظاهر نابسامان باید رشد نظام اسلامی را نگریست، اغلب کسانی که شهدای کربلا بودند، پیامبر را ندیده بودند، ولی در رکاب سید الشهدا(ع) در واقعه کربلا بودند و عاقبت بخیر شدند؛ امروز باید جوانان امثال شهید حججی ها و مدافعین حرم را هم نگاه کرد که دراین اوضاع ساخته شده اند و امام  راحل هم ندیده اند.

وی اضافه کرد: باید این  پیشرفت ها و رشد ها  را دید و بیان کرد، هیچ  گاه یک عالم نباید سکوت بکند، از مراجع عظام و رهبری گرفته تا عالمان دینی همگی به وظایف خود عمل کرده و تذکرات و برخوردهای خود را انجام می دهند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: باید مدنظر داشته باشیم، که هدف از تذکرات اصلاح است نه تخریب، ما هیچ گاه شروع کننده سخن و بحث نیستیم، ولی به موقع تذکرات خود را در مواقعی که خلاف شرع صورت گیرد، داده ایم .

وی در ادامه به بیان نکاتی در رابطه با محرم و تبلیغ دینی پرداخت و افزود: یکی از موضوعات مهم فضای مجازی است که بسیاری از خانواده ها را درگیر کرده و نوجوان و جوان ها درگیر آن شده اند.  

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: زدودن شبهات از جمله وظایف بزرگ ما دراین شرایط فعلی است، یکی از نکاتی که باید در نظر داشت، این است  که در دنیای امروز هیچ گاه یک غیر متخصص نباید به یک امر تخصصی ایراد بگیرد، بنابراین حق ایراد گرفتن به آیات قران و اسلام توسط افراد عادی و بدون تخصص اشتباه محض است و حق مسخره کردن را ندارند .

وی متذکر شد: استدلال  های عقلی در دین مبنی ما بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برای تمامی شبهات علیه دین، ما استدلال داریم که باید بیان شود.

استاد حوزه در پایان یادآور شد: مبلغ دین باید شیرینی قرآن و عترت را به آحاد مردم بچشانید؛ تمسک به ثقلین وظیفه مبلغین دین در ایام محرم است، جوانی که عشق امام زمان(عج) در دل داشته باشد، دیگر به سمت گناه نمی رود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha