جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه وضعیت زندگی و معیشتی مردم از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است، گفت: نباید نگاه ما به وضعیت کشور، دیدی خاکستری باشد، بلکه باید قدر داشته هایمان که در این ۴ دهه از عمر انقلاب می گذرد را بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه  استان اظهار داشت: امروز هیچ کسی در کشور منکر وضعیت نامساعد اقتصادی و معیشتی نیست، ولی با این وجود نباید چشمان خودمان را بر روری برخی از واقعیت ها بست.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: باید گفت اگر امروز ایران ما همانند اوایل انقلاب بود، بی شک تاب این همه تحریم ها و فشارهای دشمنان را نمی آورد، ولی به حمد خداوند امروز شاهد اقتدار، عظمت و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در سطح منطقه و حتی معادلات جهانی هستیم.

دریایی با اشاره به اینکه نباید نگاه، نگاهی خاکستری به مسایل کشور باشد، افزود: با وجود اینکه نباید منکر برخی مشکلات داخلی کشور باشیم، با این وجود نگاهمان همیشه به نیمه خالی لیوان نباشد، لذا باید قدر داشته های نظام را بدانیم و از آنها در این شرایط بهترین بهره را ببریم.

وی ادامه داد: در بحث وضعیت کنونی چند عامل دخیل هستند که یکی از آنها تحریمها می باشد ولی با این وجود اگر نگاهی به توان داخلی کشور در عرصه مختلف همانند کشاورزی، پتانسیل های گردشگری و... داشته باشیم، بی شک تحریم ها کمترین تاثیر بر روند اقتصاد و معیشت مردم و ملت خواهد داشت.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی دیگر از علل وضعیت کنونی کشور، اهمال کاری و ناکارآمدی برخی از مسئولان در تلاش برای ارتقاء وضعیت معیشتی و جامعه است، لذا این مدیران و مسئولان باید در کار خود جهادی عمل کنند.

دریایی با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم برای خود مقام معظم رهبری به دغدغه مهمی تبدیل شده است، تاکید کرد: امام خامنه ای به خوبی از اوضاع کشور مطلع هستند و خود را همیشه در کنار مردم دانسته و می دانند و این امر باعث قوت قلب برای جامعه خواهد بود.

وی بیان داشت: امروز نظام بعد از 4 دهه از عمر پربرکتش در اوج و اقتدار قرار دارد و از این مرحله نیز به سلامتی عبور خواهیم کرد، البته طی این مسیر با همراهی و همدلی ملت و مسئولین میسر خواهد بود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: در اوایل هشت سال جنگ تحمیلی، ایران حتی سیم خاردار را از کشورهای دیگر وارد می کرد، ولی اکنون به برکت خون شهدا و امام راحل، ایران به یکی از کشورهای مهم از نظر نظامی تبدیل شده است و امروز در بحث موشکی، جزو قدرتهای برتر جهان محسوب می شویم.

دریایی اظهار داشت: باید از روزی بترسیم که کشاورزی و تولید داخلی را از دست بدهیم و بی شک آن زمان طمع تلخ تحریها را خواهیم چشید.

این استاد حوزوی به برخی از وظایف مسئولان دولتی در این برهه از تاریخ کشور اشاره کرد و بیان داشت: باید مسئولان به فرمایشات رهبری در امور کشورداری توجه کنند و سخنان معظم له را چراغ راه خود برای توسعه و ارتقا سطح کمی و کیفی زندگی مردم قرار دهند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: همچنین امروز جامعه نیازمند نیروهای جوان، انقلابی و جهادگر است، لذا مسئولان و دولتمردان باید همانند مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به نسل جوان و این پتانسیل با ارزش بهترین بهره های را ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha