سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جریمه سنگین جامعه اسلامی پاریس به خاطر اقامه نماز جماعت در خیابان

حوزه/ شهرداری حومه کلیشی در شهر پاریس، جامعه مسلمانان را به خاطر برپایی نماز جماعت در خیابان جریمه کرده و اتحادیه انجمن های اسلامی پاریس و امام جماعت مسلمانان هر یک به ترتیب به پرداخت ۲۷ هزار یورو و ۱۷ هزار یورو محکوم شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در اقدامی سرکوبگرانه، شهرداری حومه کلیشی در شهر پاریس، پایتخت فرانسه، جامعه مسلمانان را به خاطر برپایی نماز جماعت در خیابان جریمه کرد و اتحادیه انجمن های اسلامی  و رئیس آن به جرم اقامه نماز جمعه در خیابان در مجموع محکوم به پرداخت 17 هزار یورو شدند.

این جریمه برای 34 مورد نماز جماعت غیرقانونی در خیابان های پاریس بر جامعه مسلمانان تحمیل شده و جریمه هربار نماز خواندن مسلمانان 500 یورو بوده است.

به علاوه محمد کاظم امام جماعت این انجمن نیز برای هر پیش نمازی 5 هزار یورو جریمه شده و در مجموع باید 17 هزار یورو به شهرداری منطقه کلیشی پرداخت کند.

دادگاه جنایی نانتر این حکم را روز سه شنبه اعلام کرده و مدعی شده که نمازهای جمعه خیابانی مسلمانان از 24 مارس تا 10 نوامبر 2017، به منزله تظاهرات غیرقانونی در نظر گرفته می شوند. این درحالی است که چندی پیش شهرداری این منطقه در پاریس به بهانه های واهی مسجد مسلمانان را تعطیل کرده و جامعه اسلامی در اعتراض به این برخورد اقدام به برپایی نمازهای جمعه در خیابان می کردند.

پیش از این نیز برخی سیاستمدار راست افراطی در فرانسه با برگزاری تجمعاتی به جمع نمازگزاران حمله کرده و قصد اختلال در نماز مسلمین را داشتند.

گفتنی است کمبود مسجد و نمازخانه در شهرهای مختلف فرانسه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه اسلامی محسوب می شود و دولت سکولار فرانسه نیز به بهانه های مختلف مساجد را تعطیل کرده و مسلمانان را سرکوب می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha