شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اختتامیه جشنواره بین المللی غدیر

حوزه/ جشنواره بین المللی غدیر که به مناسبت عید غدیر از سوی آستان مقدس علوی برگزار شده بود،‌ با تکریم نهاد های شرکت کننده در این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جشنواره بین المللی غدیر که به مناسبت عید غدیر از سوی آستان مقدس علوی برگزار شده بود،‌ با تکریم نهاد های شرکت کننده در این جشنواره از جمله رسانه های داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

دراین جشنواره فعالیت های مختلف فرهنگی و پژوهشی، نمایشگاه های آثار قیمتی، نسخه های خطی، کتاب، تابلو نقاشی، گُل و محصولات کشاورزی بر پاشد.

از دیگر فعالیت های جشنواره برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی نجف اشرف و آستان مقدس علوی، جشنواره شعر غدیر و برافراشتن پرچم غدیر در دانشگاه های عراق بود که با حضور عتبات مقدس و اماکن زیارتی، شخصیت های حوزوی و دانشگاه ها، فرهنگیان، رسانه های و زائرین گرامی به فرجام رسید.

رضوان صاحب معاون تولیت آستان مقدس علوی در اختتامیه جشنواره گفت: شکی نیست که احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) از امور واجب است که شریعت مقدس به آن تشویق کرده است و این احیا انواع و اقسام مختلفی دارد از جمله آنها ایجاد دوستی و محبت بین مردم و برپایی مراسم و مجالسی که مرتبط با اهل بیت (ع) است.

وی افزود: ائمه اهل بیت (ع) بر عظمت احیای روز غدیر تاکید کردند، لذا احیای روز غدیر، احیای تمامی اعیاد، دین، شریعت  و بعثت انبیا و پیامبران است.

در بخش دیگر اختتامیه شال موکب های حسینی به تولیت آستان مقدس علوی تقدیم شد و گروه تواشیح آستان سرودی در ولایت امیر المؤمنین (ع) خواندند.

در پایان اختتامیه، تعدادی از نهاد هایی که در موفقیت جشنواره نقش داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند که از جمله آنها؛ مؤسسه موکب های حسینی، غرفه های نمایشگاه کتاب، شعرای عتبات مقدس از داخل و خارج کشور، رسانه های مختلف و خادمین حضرت امیر المؤمنین (ع) است.

شایان ذکر است که در این جشنواره 190 نهاد، 600 شخصیت، 650 اثر و محصول ویژه مخاطب خانوادگی، فنی و رسانه ای از داخل و خارج عراق حضور داشتند.

شبکه "آی فیلم" از بین 350 کار رسانه ای، رتبه اول را کسب کرد و جایزه گرفت.

شبکه پنچ ایران در کار های نمایشی رتبه اول و "مرکز صبا" جایزه بهترین نقاشی متحرک سه بعدی را کسب کرد.

شبکه کوثر ایران نیز جایزه بهترین نقاشی متحرک دو بعدی و شبکه چهار ایران رتبه اول را در بخش "نگاهی به فلسطین" به دست آورد.

رادیو عربی تهران نیز به خاطر برنامه ای با عنوان "خیابان 204" که در آن فاجعه منا و قربانی شدن 7000 حاجی که 464 نفر آن ایرانی بودند را بررسی کرده بود، جایزه آورد.

همچنین در حاشیه این جشنواره، کنفرانس هایی در خصوص اوضاع عراق و کشور های اسلامی، تولیدات هنری و نقش آن در مبارزه با تفکر افراطی برگزار شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha