چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبدالوهاب فراتی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بحران سوریه در حال حاضر در شهر ادلب به نقطه پایانی خود رسیده است.

دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که بحران سوریه به نقاط پایانی خود رسیده و ادلب آخرین نقطه و محل تجمع گروه های مخالف نظام سوریه و نیز گروه های تروریستی است، اظهار داشت: اگر دولت سوریه بتواند ادلب را بگیرد ، به جریان برانداز دولت بشار اسد خاتمه داده و از این پس مرحله جدیدی در تاریخ کشور سوریه آغاز می شود.

وی افزود: البته در این شهر غیر از مخالفان ملی و میهنی بشار اسد، گروه های تروریستی مثل جیش الاسلام و داعش نیز وجود دارند که برای رسیدن به صلح و امنیت پایدار ، این ها باید جمع شوند.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردهای اجلاسه سه جانبه تهران با حضور پوتین و اردوغان گفت: البته درباره جمع کردن تروریست ها در ادلب بین ایران و روسیه با ترکیه در همین اجلاس اختلافاتی مطرح بود که ظاهراً اجلاس تهران باعث شده که آن ها به توافقی دست یابند به این معنا که تروریست ها سلاح خود را تحویل داده و دست از کشتار مردم بی گناه بردارند.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که بحران سوریه بدون حضور این سه کشور عملاً به پایان نمی رسد و اجلاس تهران به نوعی نشان داد امروز در منطقه، بدون مشارکت و نظرخواهی از ایران بحرانی خاتمه نمی یابد.

فراتی با بیان این که تحولات اخیر ثابت کرد که نقش منطقه ای ایران پررنگ تر شده و باید در حل مناقشات منطقه ای از نیرو و توان ایران استفاده کرد، گفت: امیدواریم بحران ادلب به خوبی به پایان رسیده و گروه های مسلح تسلیم شده و سوریه به یک سر و سامانی پس از هفت ، هشت سال جنگ و خونریزی و کشتار و ویرانی دست پیدا کند.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha