جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واسطی

حوزه/ معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی نور نیز گفت: باید به وسیله نوا، شعر، پرده نگاری و دیگر حرکتهای هنری برای فضای اربعین یک نماد ساخته شود و باید به دنبال ایجاد یک نماد بین المللی از جریان اربعین بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، شیخ مازن استاد حوزه نجف و عضو اتحادیه اربعین عراق، در سومین همایش ملی از غدیر تا اربعین در سالن همایش های موسسه آموزش عالی فردوس گفت: انسان متشکل از دو عنصر خاک و روح بوده و وقتی خدا انسان را از تین خلق کرد از روح خود در او دمید و دستور به سجده بر او را داد که این نشان‌دهنده جایگاه مهم روح آدمی است و امروز در اربعین حسینی(ع) شاهد ارتقاء بُعد روحی انسان‌ها هستیم.

این استاد حوزه نجف با بیان این مطلب که کربلا و اربعین انسان را از بُعد جسم عبور داده و به بُعد روح منتقل می‌کند، افزود: ممکن است در راهپیمایی اربعین جسم زائران دچار خستگی و سختی شود، اما روح آنان مدام در حال ارتقاء است.

وی ادامه داد: در زیارت اربعین حسینی ارزش‌های روحی و اخلاقی همچون ایثار و محبت را شاهد هستیم که این بیانگر رشد انسان‌ها در بعد روحی است و این یعنی خدا به‌وسیله امام حسین(ع) در حال تربیت انسانیت است.

عضو اتحادیه اربعین عراق گفت: جریان اربعین حسینی سال‌ها پیش اتفاق افتاده و خداوند آن را با ماجرای انقلاب اسلامی پیش برد و رشد داد؛ امروز نیز امام حسین(ع) همچون جد بزرگوارشان پیامبر اکرم(ص) مردم را در اربعین ذیل یک امت واحده جمع کرده است که در این مسیر اختلافات کنار زده شده، وحدت پررنگ می‌شود و میان زائران تحول قلوب رخ می‌دهد.

غیرت دینی با اربعین مرتبط است

محمدرضا ابن الدین حمیدی، قائم مقام رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز در این همایش گفت: غیرت دینی یک مفهوم متعالی است که رابطه ای زیبا با اربعین دارد و از جنس فطرت است.

قائم مقام رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این که محبت و علاقه نسبت به اربعین حب به خدا را نشان می دهد، تصریح کرد: اربعین تجلی غیرت و تربیت دینی است که خود را در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) نشان می دهد.

نماد بین المللی اربعین

حجت الاسلام واسطی، معاون پژوهشی مرکز مطالعات راهبردی نور نیز در این همایش گفت: باید به وسیله نوا، شعر، پرده نگاری و دیگر حرکتهای هنری برای فضای اربعین یک نماد ساخته شود و باید به دنبال ایجاد یک نماد بین المللی از جریان اربعین بود.

وی ادامه داد: نماد بین المللی اربعین باید طوری باشد که هرکس با نگاه به آن بتواند رشد یافتگی، حضور خدا، جهان های آسمانی، واقع بینی، کنترل و تعالی احساس و مهارت تفکر، واقعیتهای برتر و خروج از روزمرگی را در آن مشاهده کند.

شایان ذکر است؛ سومین همایش ملی از غدیر تا اربعین به مدت سه روز در مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha