جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صدها تن از مردم بروکسل در راهپیمایی ضداسلام هراسی و نژادپرستی شرکت کردند

حوزه/ صدها تن از مردم شهر بروکسل روز گذشته با حضور در یک گردهمایی اعتراض آمیز روبروی ساختمان قضایی، خشم شان را نسبت به افزایش اسلام هراسی و نژادپرستی اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از بروکسل تایمز، صدها تن از مردم در شهر بروکسل پایتخت بلژیک، علیه اسلام هراسی، نژادپرستی و نفرت دست به تظاهرات زدند. این گردهمایی اعتراضی صبح روز گذشته در  ساختمان قضایی پالس پولارت، توسط «جمعیت مبارزه با اسلام هراسی» برگزار شد.

مصطفی چایری، رئیس جمعیت مبارزه با اسلام هراسی در این باره گفت: ما اخیرا شاهد افزایش قابل توجه حملات نژادپرستانه و اسلام هراسانه  به ویژه در چند ماه اخیر بوده ایم. و دولت بلژیک نیز هیچ اقدامی علیه این وضعیت به کار نمی گیرد

وی افزود: این راهپیمایی یکی از اقدامات متعددی است که قصد داشتیم این هفته علیه اسلام هراسی به کار بگیریم و اینکه این گردهمایی نخستین عمل و تحرک ما علیه نفرت و نژادپرستی در بروکسل خواهد بود. ما جلسات و همایش هایی را نیز در 5 منطقه مختلف بروکسل برگزار کرده ایم که باید نقش موثری در جنگ علیه نژادپرستی ایفاء کنند.

این مقام جمعیت مذکور  افزود: راهپیمایی روز یکشنبه روبروی محل دادگاه انجام گرفت و شعار آن این بود: اگر قربانیان حملات نفرت محور نتوانند برای گرفتن حقشان روی دستگاه قضایی حساب کنند، به کجا می توانند بروند؟

چایری همچنین از بی تحرکی دولت های کشورهای مختلف نسبت به مسئله اسلام هراسی به شدت انتقاد کرده و گفت: آن ها سال ها وعده ایجاد یک طرح درون فدرالی علیه نژادپرستی و تبعیض را داده اند اما تاکنون هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

گفته می شود اخیرا گزارشی از طریق این نهاد حقوق مدنی بلژیک منتشر شده که براساس آن ضمن انتقاد از افزایش روز افزون اسلام هراسی، زنان و دختران قربانیان اصلی این نژادپرستی هدف دار در بلژیک اعلام شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha