پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پزشکان فلسطینی: قطع کمک آمریکا جان بیماران در بیمارستان ها را به خطر انداخته

حوزه/ پزشکان فلسطینی درمصاحبه با خبرنگاران اعلام کردند ۵ میلیون سکنه کرانه باختری و نوار غزه که از خدمات بیمارستان ها در شهر بیت المقدس استفاده می کردند، از این اقدام «بی رحمانه» آسیب می بینند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، پزشکان فلسطینی توطئه «غیرانسانی» آمریکا برای قطع کمک مالی 25 میلیون دلاری به 6 بیمارستان فلسطینی در بیت المقدس اشغالی را محکوم کرده و این اقدام را به خطر انداختن جان بیماران  دانستند.

ولید نامور، سرپرست بیمارستان آگوستا ویکتوریا روز گذشته با بیان این حرف گفت: بیماران به ویژه بیمارانی که به سرطان و بیماری های کلیوی مبتلا هستند، کسانی هستند که بیش از همه از این تصمیم بیرحمانه و غیرانسانی آسیب می بینند و این باعث می شود خدماتی که  به بیماران ارائه می شود به طور جدی محدود شود.

وی افزود: این همچنین به درمان 5 میلیون سکنه کرانه باختری و نوار غزه را که از خدمات این بیمارستان ها در بیت المقدس استفاده می کنند آسیب می زند.

بسام ابولبیده، سرپرست بیمارستان مقاصد نیز گفت: قطع کمک مالی به منظور فشار آوردن به فلسطینیان برای پذیرفتن دیکتاتوری های آمریکا بود.

وی در ادامه گفت: دولت ترامپ تلاش دارد از نظر سیاسی از فلسطین اخاذی کند. ما این تهدید و اخاذی را رد می کنیم و اینکه هرگز از موضع ملی و سیاسی مان در ازای پول چشم پوشی نخواهیم کرد.

به گفته ابولبیده، قطع کمک مالی به اداره بیمارستان صدمه وارد کرده به ویژه اینکه از قبل نیز بیمارستان با بحران مالی روبرو بوده است.

این درحالی است که اواخر ماه آگوست، وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده بود که بیش از 200 میلیون کمک مالی دوجانبه به فلسطینی ها به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قطع می شود. مسئولین دولت خودگردان فلسطین، ترامپ را به خاطر تحت فشار قرار دادن مالی بیمارستان ها محکوم کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha