شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عابدی مدیر حوزه فارس

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه استان فارس نقطه اوج انقلابی بودن حوزه های علمیه را تقویت و پایدار کردن جایگاه ولایت فقیه دانست و گفت: اگر نظام ولایی که مبارزه با استکبار ستیزی است محقق شود قطعا به اوج حوزه انقلابی خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به روش انقلابی ماندن حوزه های علمیه، اظهار داشت: تشکیل انجمن های علمی در راستای تمدن سازی حوزه ها نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از راه ها و روش های انقلابی ماندن حوزه های علمیه است.

وی افزود: اگر علما، روحانیون و طلاب در زمینه تمدن سازی حوزه های علمیه ورود پیدا نکنند قطعا نمی توانیم حوزه ای موثر داشته باشیم، از این رو انجمن های علمی مطلوبی در سطح استان فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس برپایی کرسی های آزاد اندیشی را یکی دیگر از راه های انقلابی ماندن حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: برپایی کرسی های آزاد اندیشی می تواند تبلور حوزه های علمیه در انقلابی بودن باشد، همچنین کرسی های آزاد اندیشی، برنامه های که مستلزم تحرک انقلابی بودن حوزه های علمیه است را شکل می دهد.

وی با بیان اینکه نقطه اوج انقلابی بودن حوزه های علمیه تقویت و پایدار کردن جایگاه ولایت فقیه است، عنوان کرد: اگر نظام ولایی که مبارزه با استکبار ستیزی است محقق شود، قطعا به اوج حوزه انقلابی خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: حوزه ها در تبیین افرادی هستند که می خواهند با نفاق و دغل بفهمانند که طرفدار حقوق بشر هستند، حوزه انقلابی با تبیین احکام منصفانه اسلام موجب می شوند که حوزه ها رسالت خود را انجام دهند و باید به این نکته توجه داشته باشیم که حوزه منهای عدالت گری و استکبار ستیزی نمی تواند رسالت خود را به پایان برساند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید همدلی با مردم را پیشه خود بسازند، ابراز کرد: حوزه های علمیه با همدردی با مردم به خصوص در این برهه از زمان که با مشکل اقتصادی رو به رو هستیم بخشی از وظیفه انقلابی بودن خود را انجام می دهند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان اینکه نباید جامعه اسلامی فقیر باشد، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی، حوزه ای است که فقر های مختلف از جمله فقر اقتصادی را برطرف کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha