چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امر به معروف و نهی از منکردر  استان بوشهر

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خمینی شهر گفت: باید در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء نماز مورد اهمیت و توجه قرار بگیرد، چرا که اولین شاخصه فرهنگ ناب حسینی، ترویج نماز اول وقت است.

حجت الاسلام سید محسن کوچکی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، گفت: در رابطه با هیئت های مذهبی شهرستان خمینی شهر که هرسال مجدانه تلاش می کنند، مستلزم حمایتی است که بتوانیم باهم اندیشی به یک هدف واحد برسیم .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خمینی شهر افزود : در هر فصل یک جلسه ویژه برگزار شود که مسئولان هیئت ها خواسته های خود رابیان کنند و اینگونه یک هدف منسجم دنبال خواهد شد‌.

وی یکی از مسائل مطرح شده را ترویج و تثبیت فرهنگ نماز اول وقت عنوان کرد و ادامه داد: باید در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء نماز مورد اهمیت و توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام کوچکی تصریح کرد:  امام حسین(ع) در بحبوحه جنگ نماز اول وقت را ترک نکردند و به کسی دستورنماز اول وقت خواندن را متذکر نشد و این خود یک پیام است تا هیئت هاکه عشق فراوانی به اشاعه ارائه فرهنگ ناب حسینی دارند آنراگسترش بدهند.

وی خاطر نشان کرد : شایسته و بایسته است که بزرگان مساجد در راس آنها روحانیون و ائمه جماعات در این ایام پیرامون  اهمیت نماز صحبت کنند.

حجت الاسلام کوچکی یادآور شد : امام حسین می توانست در میانه جنگ به اقامه عزا برای یاران شهیدش بپردازد اما احیای دین رسول الله که نماز ستون آن است در اولویت قرار داشت.

وی اذعان کرد : در مباحث قرآنی پیامبر به امت خود فرمود« من دوچیز گرانبها را دربین شما به امانت می گذارم که یکی از آنها قرآن است؛ لذا برخی هیئت ها فعالیت های قرآنی انجام می دهند و از آنها تقدیر ویژه ای خواهد شد.

رییس سازمان تبلیغات یکی دیگر از مباحث مهم ماه محرم را هماهنگی روسای هیئت ها دانست که پلیس یارانِ محرم با نیروی انتظامی همکاری های لازم را داشته باشند که از تخلفات و آسیب ها ممانعت به عمل آید.

وی رواج فرهنگ حسینی یعنی امر به معروف و نهی از منکر را واجب دانست و هشدار داد: در این ابام به احترام خون امام حسین(ع) از اختلاط زن ومرد جلوگیری شود و حتما به بانوانی که رعایت حجاب فاطمی راندارند امر به معروف انجام گیرد.

حجت الاسلام کوچکی در پایان گفت: رسالت مهمی که بر عهده هیئت های مذهبی است ،مسئولیت پذیری و انجام احیای سنت پیامبر و سیدالشهدا(ع) است که برای انجام عزاداری سنتی به همکاری همه روحانیون و هیئت ها نیازمندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • روشن IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    0 0
    با سلام و خدا قوت خدمت تمامی دست اندر کاران سازمان با توجه به این همه برنامه های عزا داری شهرستان هیچ سامانه ای کانالی واحد خبری این برنامه ها را پوشش نمیده وافعأ حیفه چون شب از اطراف شهرستان میخوان بیان هیئت نمیدون کجا برن با تشکر و خدا قوت.