جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسین فرج نژاد فعال رسانه ای

حوزه/ عضو انجمن سواد رسانه ای طلاب گفت: استفاده از فیلتر شکن و دو پوسته (هاتگرام و طلا گرام) فعال تلگرام خلاف قانون جمهوری اسلامی است و حمایت دولت از این مساله هیچ گونه توجیهی ندارد.

دکتر محمد حسین فرج نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به فعالیت تلگرام در کشور، بیان داشت: بستر اصلی تلگرام اینترنت آمریکایی است و این مساله بزرگ ترین مشکل برای فعالیت تلگرام در ایران به شمار می رود.

وی تصریح کرد: مسئولان باید شبکه ملی را  راه اندازی کنند و انتظار داریم، برای تحقق این مساله دولت مردان کوتاهی نکنند تا اطلاعات ملت ایران از تیر رس دشمنان و بیگانگان در امان باشد؛ راه اندازی شبکه ملی هیچ خللی به دسترسی به شبکه جهانی وارد نمی کند.

عضو انجمن سواد رسانه ای طلاب گفت: تلگرام دست پخت آمریکا و انگلیس و به دست روس های یهودی اخراج شده از روسیه طراحی شده، این پیام رسان با اسم روسیه در مرحله نخست اعتماد مردم را به خود جلب کرد و بعد اهداف آمریکا و انگلیس را دنبال کرد البته که دولت روسیه نیز با فعالیت تلگرام در این کشور مخالف است.

وی افزود: متاسفانه هیچ گونه نظارت داخلی بر روی پیام رسان تلگرام وجود ندارد، ولی دولت مردان در این فکر هستند که فعالیت تلگرام به معنای احترام به مردم است و این در حالی است که راه اندازی و حمایت از شبکه ملی احترام به مردم محسوب می شود.

استفاده از پروکسی و فیلتر شکن مخالف قوانین جمهوری اسلامی است

فرج نژاد مطرح کرد: استفاده از فیلتر شکن و دو پوسته (هاتگرام و طلا گرام) فعال تلگرام خلاف قانون جمهوری اسلامی است و حمایت دولت از این مساله هیچ گونه توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: آیا این برای کشور ما بس نبود که مسایل خلاف اخلاق و ایجاد فتنه های سیاسی و اجتماعی از طریق برنامه تلگرام وارد کشور شد و این درحالی است که هنوز این برنامه آمریکایی فیلتر نشده است.

عضو انجمن سواد رسانه ای طلاب گفت: ترویج فرقه احمد الحسن، وهابیت، بهائیت، ثنویت، باستانی گری، زرتشت، سبک زندگی غربی و دیگر مفاسد انحرافی از مضرات اصلی پیام رسان غربی تلگرام است.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه تلگرام با دسترسی به اطلاعات شخصی مخاطبان که البته تلفن های هوشمند موجود در بازار این بستر را فراهم کرده اند، سبب شده تا اطلاعات ایرانیان به دست کشور های بیگانه برسد و به همین سبب،‌رهبر معظم انقلاب مکرر مساله شبکه ملی و سیستم عامل ملی رابیان کرده است.

دبیر کارگروه فقه و رسانه موسسه فتوح اندیشه ابراز داشت: نفاق یکی از مهم ترین آسیب های تلگرام در بین مردم ایران است، دشمن با تفرقه افکنی و استفاده از مشکلات اقتصادی داخلی که به واسطه استکبار جهانی ایجاد شده در صدد ضربه زدن به انقلاب و اسلام هستند.

دولت مردان با حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی اطمینان مردم را جلب کنند

وی گفت: اگر دولت از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت می کرد و اطمینان مردم به شبکه های داخلی جلب می شد و دیگر تلگرام در ایران محبوبیتی نداشت؛ زیرا در زمان فیلترینگ تلگرام حداقل 25 میلیون به پیام رسان های داخلی مهاجرت کردند.

عضو انجمن سواد رسانه ای طلاب در پایان با اشاره به موانع اصلی بر سر راه شبکه های اجتماعی داخلی یادآور شد: عدم اختصاص پهنای باند کافی، عدم اختصاص سرور، ایجاد موانع متعدد بر سر راه شبکه های اجتماعی داخلی همچون حمایت از طلاگرام و هاتگرام، ایجاد جنگ روانی علیه شبکه های اجتماعی داخلی و عدم تخصیص اعتبارات مالی پنج مانع بزرگ بر سر راه شبکه های اجتماعی داخلی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha