پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حرم رضوی

حوزه/ مراسم «اذن عزا» در حرم خورشید هشتم با حضور جمعی از هیئات مذهبی، مسؤولان و نمایندگان اماکن مقدسه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم آئین اذن عزای سالارشهیدان(ع) هم‌اکنون در حرم مطهر رضوی، با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه در حال برگزاری است.

این مراسم با حضور هیئتهای مذهبی در صحن انقلاب با قرائت قرآن کریم آغاز شد و با خوش آمدگوئی سردار نجاتی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه یافت.

همخوانی گروه پیشکسوتان دفاع مقدس حاضر در جلسه، مرثیه سرایی احمد واعظی، ابورضا مداح عراقی و بیان خاطره یکی از رزمندگان دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم است.

از دیگر برنامه‌های غروب آخرین روز ذی‌الحجة، آئین تعویض پرچم گنبد منور و تعویض پوش ضریح مطهر رضوی است که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و پخش زنده و مستقیم از شبکه های سه و یک، استانی خراسان رضوی و شبکه قرآن برگزار می‌شود.

برگزاری آئین اذن عزا در 30 استان کشور

براساس این گزارش، آئین اذن عزا هم‌زمان با حرم مطهر رضوی در اماکن مذهبی 30 استان کشور، با حضور هیئات مذهبی و جمعی از مشتاقان و عزاداران سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود.

طی این مراسم هزار پرچم متبرک رضوی منقش‌ به شعار محوری «کِرامَتُنَا الشَهاده» برگرفته از روایت امام سجاد(ع) و شعر «هرگز به زیر بیرق دشمن نمی رویم، تا پرچم عزای حسینی کنار ماست» به هیئات مذهبی استان‌ها اهدا می‌شود.

سخنرانی، مداحی، شعرخوانی، تجلیل از پیرغلامان اهل بیت(ع) و ذکر مصائب امام حسین(ع) از جمله برنامه‌های مراسم «اذن عزا» در مراکز استان‌ها است.

گفتنی است، مراسم «اذن عزا» در شهرستان‌ها با مشارکت نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در استان‌ها، شورای هیئات مذهبی کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور خادم یاران بارگاه رضوی برگزار می‌شود.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha