پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ اختتامیه دومین دوره تجمیع طلاب پایه اول ویژه مدارس حافظین در قم

حوزه/ حجت الاسلام طاهری گفت: هدف از برگزاری دوره تجمیع مدارس حافظین بالا بردن قدرت حفظ قرآن کریم طلاب جدیدالورود با استفاده از اساتید زبده در این مدارس علمیه، است.

حجت الاسلام ذبیح الله طاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری دوره تجمیع مدارس علمیه حافظین ابراز داشت: در برخی استان ها مدارس علمیه حافظین با رویکرد حفظ قرآن کریم در کنار تحصیل علوم حوززی در حال فعالیت هستند  و همه روزه در کنار فراگیری علوم دینی سه الی پنج خط قرآن کریم را حفظ می کنند.

وی با اشاره  به دوره تجمیع مدارس حافظین تصریح کرد: دوره تجمیع حافظین قرآن کریم برای آشنایی طلاب پایه اول با اهداف و تحصیل در این مدارس علمیه در آستان مقدس امام زاده جمال الدین قم برگزار شد.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به هدف برگزاری دوره، اظهار داشت: هدف از برگزاری دوره تجمیع مدارس حافظین بالا بردن قدرت حفظ قرآن کریم طلاب جدیدالورود با استفاده از اساتید زبده در این مدارس علمیه، است.

وی در ادامه افزود: ۱۳۷ نفر از طلاب پایه اول مدارس علمیه سلماس و گرمه استان اردبیل، ازنا استان لرستان، پرند استان تهران، کنگنان و بوشهر استان بوشهر، بیجار استان کردستان، کرمانشاه و همدان در دوره تجمیع مدارس علمیه حافظین حضور داشته اند.

مسئول مدارس علمیه حافظین حوزه های علمیه در پایان گفت: در این دوره با ایجاد انگیزه حفظ در طلاب پایه اول، آنها را با روش های حفظ قرآن کریم با استفاده از چند سوره  از قرآن کریم به صورت آزمایشی آشنا کردیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha