پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید مرتضی میر کتولی - مجمع عالی تفسیر

حوزه/ رئیس مجمع عالی تفسیر گفت: مجمع عالی تفسیر در سال ۱۴۴۰ به عنوان اولین فعالیت تبلیغ تخصصی پا در عرصه تبیین معارف عاشورا با رسالت عبرت های عاشورا و جهالت خواص و درس های انسان ساز دانشگاه امام حسین(ع) گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میر کتولی رئیس مجمع عالی تفسیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اعزام مفسر قرآن کریم در ماه محرم از سوی مجمع عالی تفسیر ابراز داشت: مجمع عالی تفسیر پس از ۵ سال تبلیغ تخصصی در عرصه گسترش معارف قرآنی و تفسیر آیات ربانی در ماه رمضان، قدم در عرصه معارف و عرفان عاشورایی و حقایق قرآنی حرکت انسان ساز دانشگاه امام حسین(ع) گذاشته است.

وی تصریح کرد: مجمع عالی تفسیر در سال ۱۴۴۰ به عنوان اولین فعالیت تبلیغ تخصصی پا در عرصه تبیین معارف عاشورا با رسالت عبرت های عاشورا و جهالت خواص و درس های انسان ساز دانشگاه امام حسین(ع) گذاشته است.

رئیس مجمع عالی تفسیر گفت: مجمع عالی تفسیر با همکاری با نهاد های تبلیغی، فرهنگی و انتظامی موفق به اعزام ۱۰۰ مفسر قرآن در سراسر پهنه جغرافیای ایران شده و این تعداد جدای از اعزام مفسران به کشور های آسیایی و اروپایی است.

وی افزود: امیدواریم این گام مهم سر آغاز حرکتی مهم و تجلی انتشار معارف انسان ساز و غیر قابل تحریف عاشورا برای سازندگی نسل های آینده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با اشاره تحریف معنوی قرآن کریم اظهار داشت: همه می دانیم که قرآن کریم با تمام نورانیتی که دارد از تحریف معنوی در امان نبوده و بر اساس گسترش فرقه های اسلامی و هچنین فرقه های ضاله از حیث معنا مورد تحریف واقع شده است، در لفظ قرآن کریم هیچ گونه تحریفی وجود ندارد؛ اما تفسیر به رأی در طول تاریخ به وفور صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به در امان بودن واقعه عاشورا از تحریف بیان داشت: ماجرای امام حسین(ع) و واقعه عاشورا حقیقتی است که بعد از هزار چند صد سال تحریف نشد و همانگونه اقبال لاهوری  می گوید: «حسین جان تو با شهادت کلمه توحید و لا اله الا الله را بر روی زمین حکاکی کرده ای».

وی در پایان گفت: مجمع عالی تفسیر افتخار این را دارد که اولین گام را در محرم الحرام ۱۴۴۰ با تبلیغ تخصصی مفسران قرآن کریم، معارف عاشورایی را از منظر قرآن کریم در جامعه به منصه ظهور در می آورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha