پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض حکیم

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم گفت: هر مبلغ باید در فواصل تبلیغی با حفظ شرایط مناسب، مسایل قرآنی را در جامعه تبیین کند، ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و محرم که ماه عزا و مصیبت است به همین سبب مبلغان باید حقایق قرآنی عاشورا را در ماه محرم تبیین کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض حکیم عضو هیئت موسس مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به حدیث ثقلین بیان داشت: با نگاهی به وصیت قبل از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و حدیث ثقلین در می یابیم که برای حفظ اسلام به دو استوانه بزرگ یعنی قرآن کریم به عنوان ثقل اکبر و اهل بیت(ع) به عنوان ثقل اصغر نیازمندیم.

وی ادامه داد: مومن واقعی کسی است که به هر دو استوانه یعنی قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متصل باشد.

عضو هیئت موسس مجمع عالی تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: ما کلام الله را باید راس امور خود قرار دهیم و در این مساله نباید کوتاهی کنیم؛ زیرا اهل بیت(ع) کسانی را که از مسیر قرآن خارج شده اند را سرزنش می کنند.

وی در ادامه افزود: هر مبلغ باید در فواصل تبلیغی با حفظ شرایط مناسب مسایل قرآنی را در جامعه تبیین کند، ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و محرم که ماه عزا و مصیبت است، به همین سبب مبلغان باید حقایق قرآنی عاشورا را در ماه محرم تبیین کند.

وی در پایان با اشاره به وظیفه مبلغان در بیان معارف قرآنی گفت: اگر قرار بود مبلغ و یا مسلمان از قرآن کریم مستغنی باشد، نبی مکرم اسلام(ص) ثقل اکبر را در حدیث ثقلین بیان نمی کردند به همین سبب به نظر می رسد، اعتنای مبلغان به قرآن کریم در تبلیغ دین می تواند نقش به سزایی در جامعه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha