جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: در این دنیای پر از ظلم که ظلم تاریخی نهادینه شده شرکت در این مجالس را یک سنت نبینید و به آن به عنوان پناهگاه نگاه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، شامگاه دوشنبه در اولین شب از مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر نظامات اجتماعی و ساختارها را باعث ایجاد ظلم در عاشورا عنوان کرد و گفت: حرکت اهل بیت(ع) مکتبی الهی برای احیای مکتب انسانیت بود و این قیام منجر به مصیبت عظما شد چراکه ظلم تاریخی بر اهل بیت(ع) نهادنیه شد.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه افزود: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که لحظه به لحظه آن ظلم روا می شود و همانطور که به اهل بیت(ع) ظلم تاریخی نهادینه شد به بشریت امروز نیز نهادینه می شود.

وی تنها راه دوری از ظلم ها را پناه بردن به امام حسین(ع) و مکتب آن که همان مکتب انسانیت است، عنوان کرد و ابراز داشت: عالم لغزش و لرزش در همین دنیا است دنیایی که هر لحظه آن گرفتار لرزش هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه بیان داشت: در این دنیای پر از ظلم که ظلم تاریخی نهادینه شده شرکت در این مجالس را یک سنت نبینید و به آن به عنوان پناهگاه نگاه کرد.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان اینکه اهل بیت(ع) پناهگاه های انسان هستند، گفت: ظلم کل جوامع را فرا گرفته است اما منهاج و راه رسیدن به پناهگاه امام حسین(ع) آسان تر و هموارتر است؛ باید در مکتب اباعبدالله که مکتب انسانیت است ثابت قدم باشیم و در این مجالس دل خود را وصل کنیم.

وی بیان داشت: تمام این ظلم ها مربوط به عالم ملک است و راه ارتباط عالم ملک با عالم ملکوت،  اشک است.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha