جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیر حوزه خواهران کرمان با امام جمعه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی گفت: مساله مدیریت خانوم‎ها در حوزه خواهران مساله مورد توجهی است که امیدواریم با مدیرت خوب خانوم‎ها در این فضا شاهد ارتقای حوزه خواهران ‌در موضوعات و مسایل متنوعی باشیم. مدیریت بانوان در حوزه‎های خواهران شاهدی بر توانایی‎های و ظرفیت‎های آن‎ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، در دیدار با مدیر جدید حوزه علمیه خواهران در رابطه با روش جدید حوزههای خواهران در انتصاب و استفاده از بانوان در پستهای مدیریتی گفت: مساله مدیریت خانومها در حوزه خواهران مساله مورد توجهی است که امیدواریم با مدیریت خوب خانومها در این فضا شاهد ارتقای حوزه خواهران ‌در موضوعات و مسایل متنوعی باشیم و مدیریت بانوان در حوزههای خواهران شاهدی بر تواناییهای و ظرفیتهای آنها است.

وی در ادامه به خدمات مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: البته جا دارد از خدمات حجت الاسلام و المسلمین اللهوردی مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان کرمان که از بدو تاسیس مدیریت حوزه خواهران این استان زحمات زیادی را متحمل شدهاند و این ارتقا و رشد امروز مدارس علمیه خواهران کرمان حاصل زحمات ایشان است؛ قدردانی کنیم.

امام جمعه کرمان به بحث آموزش در مدارس علمیه خواهران استان کرمان پرداخت و گفت: در رابطه با بحث تحصیلات تکمیلی در سطح استان، باید به سمتی حرکت کنیم که هم سطح سه تقویت شود و گرایشات بیشتری داشته باشد و هم سطح چهار پررنگتر شود،این مساله زمانی اتفاق می‌افتد که محصلین در سطح دو به این سطح اکتفا نکنند و ترقیب به ورود به سطح سه و ‌چهار شوند، زیرا اگر ‌مطالبه در همین حد باقی باشد، طبیعی است که سطح سه و چهار ضعیف می‌شوند.

وی در ادامه به مساله فارغ التحصیلان پرداخت و تصریح کرد: مساله بعدی بحث فارغ التحصیلی بانوان است، اگر بستر کار برای بانوان بعد از فارغ التحصیلی صورت نگیرد موجب میشود بانوان بعد از مدتی آنچه آموزش دیدهاند را فراموش کنند؛بایستی برای فارغ التحصیلان حوزه خواهران برنامهریزی انجام شود تا بتوانیم از این نیرو استفاده لازم در امر تبلیغ را ببریم،یکی از راهها تشکیل کانون فارغ التحصیلان است، کانونی قوی که هرمجموعهای خواست با حوزه خواهران همکاری کند بتواند از آن کانون بهرهمند شود.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی افزود: هم اکنون میتوان از ظرفیت فارغ التحصیلان حوزه خواهران در فضاهایی همچون مساجد استان کرمان و آموزش و پرورش بهره برد که این مساله نیاز به مقدماتی دارد، یکی از آن مقدمات وجود اطلاعات صحیح و جامع از جمعیت بانوان فارغ التحصیل حوزه خواهران است که با راه اندازی کانون فارغ التحصیلان میتوان به این مهم دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: حوزه علمیه خواهران با برخی مشکلات روبرو است که میتوان با تغییر برخی محدودیتها در برخی مراکز از این مشکلات عبور کرد،به عنوان نمونه در مساله کمبود متقاضی میتوان با برداشتن محدودیت سنی از تعطیلی فضاهای آموزشی جلوگیری نماییم؛ زمانی که شعار حوزههای خواهران در این مساله است که حداقل کار ما تربیت مادران عالمه است اصلا معنا ندارد که شرط سنی در پذیرش حوزهها بگذاریم،حال که بستر و امکانات مناسب است و‌ متقاضی نیز وجود دارد تا می‌شود باید محدودیتها برداشته شود.

وی در پایان به ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان مساله ساختمان این مدیریت است که متاسفانه به علت کوچک بودن ساختمان با محدودیت فضای کار در این مدیریت روبرو هستیم که انشالله با همکاری هم باید برای رفع این مشکل فکری اندیشیده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha